سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست لهستان از جامعه جهانی برای کمک به بحران پناهجویان

نماینده لهستان در سازمان ملل از جامعه جهانی خواست برای حل بحران مهاجران و پناهجویان به سرعت وارد عمل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کریستوف گریسکی، نماینده لهستان در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت درباره دیپلماسی پیشگیرانه گفت: جامعه جهانی برای حل بحران پناهجویان در مرز‌های لهستان و بلاروس به سرعت و پیش از آنکه اوضاع از کنترل خارج شود و امنیت و ثبات منطقه به خطر بیفتد، وارد عمل شود.

گریسکی افزود: جامعه جهانی باید به تلاش برای انهدام شبکه قاچاق انسان که در بروز این بحران دست داشت، کمک کند. باید برای جلوگیری از وقوع این عملیات سخیف هر کاری می‌توانیم انجام دهیم، زیرا ممکن است به اقدامات جدید نظام‌های استبدادی برای تحقق اهداف سیاسی شان تبدیل شود. جامعه جهانی نباید در تبلیغات گمراه کننده بلاروس مشارکت کند. ما خواهان توقف حمایت از سیاست بلاروس در محافل بین المللی هستیم.

طی ماه‌های اخیر، هزاران مهاجر که اکثرشان از منطقه خاورمیانه هستند تلاش کردند تا با عبور از بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی شوند.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.