سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از صادرکننده های نمونه منطقه آزاد اروند/صادرات غیرنفتی افزایش می یابد

امروز مراسم تجلیل از ۲۲ صادرکننده نمونه و فعال منطقه آزاد اروند در خرمشهر برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، امروز مراسمی در اتاق بازرگانی خرمشهر با هدف تجلیل از ۲۲ صادرکننده نمونه فعال در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

هانی فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در این مراسم گفت: صادرکنندگان نمونه در منطقه آزاد اروند با توجه به رقابت نابرابر در جهان امور صادراتی و ایجاد مشکلاتی برای آن ها ، این صادرکنندگان با تلاشی جهادی برای رونق اقتصادی گام برداشته اند.

او از صدرو بخشنامه هایی در کشور گلایه کرد که سبب دشواری صادرات برای صادرکنندگان شده است و خواستار تسهیلات بیشتر برای این افراد شد.

فیصلی به اهمیت لایروبی اروند رود تاکید کرد و افزود:احیای بندر خرمشهر نیازمند رایزنی  دستگاه دیپلماسی کشور با دولت عراق است.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در ادامه خواستار استقرار گمرک در ورودی های ین شهرستان و اجرای کامل قوانین منطقه آزاد برای ارتقای سطح صادرات و تجارت در منطقه شد.

صادرات غیر نفتی افزایش می یابد

حسین نژاد ، مدیر امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این مراسم از تلاش ها برای افزایش فعالیت کارگروه صادرات غیر نفتی خبر داد.

او افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا با جمعیت ۱۹۰ میلیون نفر در همسایگی کشور فرصت خوبی برای صادرکنندگان است که سهم استان خوزستان از بازارهای آن منطقه تنها یک درصد است و این در حالی است که با توجه به ظرفیت های تولیدی استان در زمینه آبزی پروری و خرماهای متنوع می تواند سهم بیشتری را از آن خود کند.

مدیرامور اقتصادی استانداری خوزستان از آمادگی استانداری برای برگزاری نشست هایی برای فعالان اقتصادی در سطح کشوری برای تسهیل و رفع موانع خبر داد.

انتهای پیام / ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.