سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل نفت و گاز مارون:

توزیع گاز با انفجار خط لوله مارون مختل نمی‌شود/ خوردگی لوله علت انفجار بود

کاویان گفت: خط لوله گاز منطقه رامشیر خوزستان مربوط به توزیع گاز نبوده و تزریق گاز به مخزن نفتی مارون را انجام می‌داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید کاویان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون درباره حادثه انفجار در خط لوله گاز منطقه رامشیر خوزستان توضیح داد: این حادثه در خروجی ایستگاه تزریق گاز مارون رخ داده که یک خط ۱۶ اینچ گاز است و نفت نبوده است.

او افزود: این خط لوله با اولین روستای نزدیک به آن، با نام رامشیر، حدود ۳ کیلومتر فاصله دارد و تزریق گاز را به چاه‌های گاز مارون انجام می‌دهد.

کاویان ادامه داد: این حادثه حدود ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح رخ داده و با همکاری تیم‌های عملیاتی حاضر در منطقه، در اولین فرصت با توجه به شیر‌های قطع کننده بالادست و پایین دست و همچنین سیستم‌های ایمنی، منطقه امن شده و حادثه تلفات جانی و انسانی نداشت.

او بیان این که آسیب دیدگی خط نیز به زودی تعمیر می‌شود، گفت: چون سیال موجود در داخل لوله، گاز است، آتش را کنترل کرده ایم و میزان جزئی گاز باقی مانده را نیز به صورت کنترل شده می‌سوزانیم تا محل آلوده نشود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اضافه کرد: این خط، پرفشار است و به علت خوردگی، ابتدا دچار ترکیدگی و سپس انفجار شده است. به دلیل این که سیال گاز پرفشار بوده، شعله‌ها در ابتدا بسیار زیاد بوده، اما پس از کنترل، در حال انجام مقدمات تعمیر خط هستیم.

او همچنین تاکید کرد: این خط کار توزیع گاز نداشته و تزریق گاز به مخزن نفتی مارون را انجام می‌داده، بنابراین، مشکلی برای توزیع گاز ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.