سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دو طرح پیشران صنایع‌دستی شهرستان بیرجند

همزمان با هفته جهانی کارآفرینی دو طرح پیشران مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت:  دو طرح پیشران مشاغل خانگی با اعتبار یک میلیارد و هفتصدمیلیون ریال باعث اشتغال مستقیم ۷ نفر شده است.

او افزود: کارگاه تولیدی صنایع دستی با اشتغال مستقیم ۳ نفر و پشتیبانی از تولیدات ۶۰ بانوی فعال در این بخش و با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبارات پیشرانان مشاغل خانگی در تفاهم نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۷ صد میلیون ریال بهره‌مند شده است.

رمضانی گفت: کارگاه تولیدی مصنوعات چرمی با اشتغال مستقیم ۴ نفر توانسته از تسهیلات از محل اعتبارات پیشرانان مشاغل خانگی در تفاهم‌نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید به مبلغ یک میلیارد ریال بهره‌مند شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند نیز گفت: از اهداف طرح پیشران می‌توان به توسعه کسب‌وکار خانگی در این رشته اشاره کرد که درنهایت منجر به تولید کالای قابل‌عرضه به بازار می‌شود.

 فولادی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ازجمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال است که با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در حال اجراست.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.