سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت و ایمنی جامعه در گروه حفاظت از محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: وزن محیط زیست برابر با وزن سلامت و ایمنی جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: امروز ارتباط تنگاتنگ سلامت انسان با محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی و اجتماعی است.

او در خصوص صید و شکار غیرمجاز افزود: از سال 98 تاکنون هیچ مجوز شکاری صادر نشده است و این سیاست با هدف افزایش توان زیستی گونه های در معرض خطر اتخاذ شده است . ضمن اینکه به دلیل احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از مناطق کشور، شکار هرگونه پرنده ممنوع اعلام شده است.

شهند بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا و اهمیت توجه بیش از پیش به موضوع مدیریت پسماندهای پزشکی، ستاد ویژه ای با همکاری فرمانداری ها و دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شده است و پسماند تمام مراکز درمانی پس از جمع آوری و بی خطرسازی، در مکان های ویژه بصورت اصولی دفن می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: 180 هزار هکتار از اراضی ملی استان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد و با وجود اینکه طبق استانداردهای موجود، باید 180 محیط بان داشته باشیم اما در حال حاضر 60 نفر محیط بان امر حفاظت از محیط زیست استان را با تلاش شبانه روزی برعهده دارند.

شهند با اشاره به اینکه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی بصورت مستمر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مورد پایش قرار می گیرد افزود: در صورت شناسایی منابع آلاینده ی آب، خاک و هوا، پس از بررسی نوع و منشا آلودگی، اخطارهای لازم صادر می شود و در صورت عدم رفع آلودگی، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.