سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسل جدید از فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس استفاده کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفاع مقدس منبع بسیار غنی فکری و علمی از ایثار و فداکاری های رزمندگان برای نسل‌های جدید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ امیر عباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان، دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: دفاع مقدس منبع بسیار غنی فکری و علمی از ایثار، گذشت، فداکاری، استقامت و دشمن‌شناسی رزمندگان  برای نسل  های جدید است.

او افزود: نسل های سوم و چهارم انقلاب می‌توانند با مطالعه، تحقیق و پژوهش در مورد دوران طلایی دفاع مقدس، از سبک و سیره رزمندگان در همه ابعاد زندگی و شخصیتی و مدیریت جهادی و انقلابی رزمندگان الگوبرداری کنند.

آسمند هدف از تشکیل شورای پیشکسوتان دفاع مقدس را هم‌افزایی و استفاده از ذهن خلاق و مبتکرانه پیشکسوتان دفاع مقدس در اجرای برنامه‌های این حوزه دانست و اضافه کرد: انتظار داریم اعضای شورای پیشکسوتان دفاع مقدس کمک‌کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجرای برنامه‌های فرهنگی باشند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس در موضوعات خاطره‌گویی و انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نسل جوان را ضروری دانست و ادامه داد: باید با معرفی پیشکسوتان نخبه و سخنور و آگاه از رویداد‌های دفاع مقدس و اعزام آن‌ها به ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای خاطره‌گویی، در راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید گام برداشت.

آسمند با اشاره به برگزاری جشنواره خاطره‌گویی «من افتخار می‌کنم» در یاسوج گفت: در این جشنواره که در آینده نزدیک در مرکز استان پیشکسوتان دفاع مقدس استان می‌توانند با بیان خاطرات خود در آن شرکت کنند که در پایان ۱۰ خاطره بعنوان آثار برتر انتخاب و از صاحبان این آثار تجلیل می‌شود.

سرهنگ محمد شفیع پژمان مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه پیشکسوتان دفاع مقدس این استان گفت: امیدواریم با همکاری همه پیشکسوتان جهاد و مقاومت بیش از پیش در راه ترویج فرهنگ دفاع مقدس گام برداریم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.