سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی بیوتیک‌ها در درمان سرماخوردگی تاثیری ندارند

آنتی بیوتیک‌ها روی ویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی و یا آبریزش بینی می‌شوند حتی اگر ترشحات بینی غلیظ، زرد یا سبز باشد، اثر ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و داروی کرمانشاه گفت : آبریزش بینی یک بخش طبیعی از سرماخوردگی است. پزشک یا پرستار کودک شما ممکن است در چنین مواقعی داروی دیگری را تجویز کند و یا نکاتی را برای کمک به درمان علائمی مانند تب و سرفه به شما ارائه دهد.

او گفت : زمانی که ویروس سرماخوردگی بینی و سینوس‌ها را آلوده می‌کند، بینی مخاط شفاف تولید می‌کند که این به شستشوی ویروس از بینی و سینوس‌ها کمک خواهد کرد، پس از دو یا سه روز سیستم ایمنی بدن مبارزه می‌کند و رنگ مخاط را به سفید یا زرد تغییر می‌دهد.

او افزود: در زمان بهبودی باکتری‌هایی که به طور معمول در بینی زندگی می‌کنند، دوباره رشد کرده و رنگ مخاط را به سبز تغییر می‌دهند که همه این‌ها طبیعی است و به این معنا نیست که شما به آنتی بیوتیک نیاز دارد.

رحیمی با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک‌ها گا‌ها می‌تواند باعث مقاومت انتی بیوتیکی شود و به بدن آسیب برساند، افزود: مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها توانایی شکست دارو‌هایی را که برای کشتن آن‌ها طراحی شده اند را به دست می‌آورند هر زمان که آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شوند.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و داروی کرمانشاه ادامه داد: اثرات جانبی آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند شامل بثورات پوستی، سرگیجه، مشکلات گوارشی و عفونت‌های قارچی باشد.

او افزود: در درمان ابریزش بینی به جای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها از مرطوب کننده هوا مانند بخارساز خنک، اسپری یا قطره بینی نرمال سالین استفاده کنید.

 رحیمی گفت: برای کودکان خردسال، از یک پوار نرم برای پاکسازی مخاط بینی استفاده کنید، کودکان بزرگتر می‌توانند بخار را از یک کاسه آب داغ تنفس کنند، برای کودکان بالاتر از یک سال، برای تسکین سرفه از عسل استفاده کنید .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.