سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی از شیوع گسترده کرونا در صورت تداوم بی توجهی به اصول بهداشتی

رییس اداره بهداشت و درمان ماهشهر گفت: با توجه به رشد کرونا در شهر‌های مجاور این نگرانی وجود دارد که به زودی آماده شیوع مجدد آن در شهرستان باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شنبدی، رییس اداره بهداشت و درمان ماهشهر گفت: استقبال نکردن از واکسن کرونا نسبت به ماه‌های گذشته و بی توجهی مردم به رعایت اصول بهداشتی می‌تواند ما را وارد دوره جدیدی از بیماری کند و  با توجه به رشد بیماری کرونا در شهر‌های مجاور این نگرانی را به همراه دارد که به زودی آماده شیوع مجدد بیماری در سطح شهرستان باشیم.

او افزود: طبق آخرین آمار‌ها تعداد فوتی‌های کرونایی در ماهشهر در هفته گذشته یک نفر بوده و امیدواریم این روند به صفر نزدیک شود، در حال حاضر ۳ بیمار بدحال کرونایی نیز در بیمارستان‌های ما بستری هستند.

شنبدی بیان داشت: در حال حاضر بیش‌از ۸۰ درصد جمعیت مورد هدف بالای ۱۲ سال شهرستان دُز اول و ۵۷.۳۳ درصد این جمعیت دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رییس اداره بهداشت و درمان ماهشهر تصریح کرد: امیدوارم در هفته‌های آینده دانش آموزان بیشتری برای تزریق واکسن به مراکزی که اختصاص داده شده مراجعه کنند، برای بازگشایی مدارس و کلاس‌های حضوری باید ۷۰ درصد دانش آموزان دو دُز واکسن خود را دریافت کرده باشند، اما تاکنون واکسیناسیون دانش آموزان بدین صورت بود که ۷۰.۴ درصد دُز اول و ۳۷ درصد از دانش آموزان دُز دوم را تزریق نموده‌اند و افراد بالای ۶۰ سال، حداقل ۴ ماه پس از تزریق دُز دوم می‌توانند دُز سوم را دریافت کنند.

این مقام مسئول گفت: حضور شهروندان در ادارات و بانک‌ها فقط با ارائه کارت واکسن امکان‌پذیر خواهد بود و امیدواریم مسؤلان ادارات و روسای بانک‌ها برای کنترل بیماری و تشویق مردم به تزریق واکسن این موضوع مهم را بطور جد در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.