سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم تحریم‌های سریالی نیکاراگوئه از سوی واشنگتن/ ممنوعیت ورود رئیس جمهور نیکاراگوئه به آمریکا

واشنگتن در ادامه اعمال تحریم‌های خود علیه نیکاراگوئه، این بار رئیس جمهور این کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، در پی تحریم‌های پی در پی برخی اشخاص و مقامات نیکاراگوئه، این بار واشنگتن ورود دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگونه به آمریکا را ممنوع کرد و مدعی شد که دلیل این تحریم‌ها صرفا سرکوب حقوق بشر و دموکراسی در نیکاراگوئه است.

چندی پیش و در پی پیروزی «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه در انتخابات، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا لایحه‌ای را به امضا رساند که خواهان تحریم‌های بیشتر و دیگر اقدامات مجازاتی علیه این کشور شده است.

این لایحه، بر محدود سازی امکانات مقامات نیکاراگوئه به منظور قرض گرفتن از مؤسسات پولی بین المللی تأکید داشته و شامل شماری از اقدامات است که کسانی را که واشنگتن آن‌ها را متهم به فساد می‌کند، هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است این تحریم‌های آمریکا در پی آن صورت می‌پذیرد که «دانیل اورتگا»، سیاستمدار چپ گرا در انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه با کسب ۷۶ درصد از آرا پیروز شد و توانست سمت خود را که از سال ۲۰۰۷ آن را عهده دار بود، حفظ کند.

تنها چند روز پس از این تحریم ها، دولت آمریکا  ۹ فردِ دولتی و دیپلمات از نیکاراگوئه و مرتبط با وزارت عمومی این کشور (Public Ministry of Nicaragua) را تحریم کرد و در این باره گفت: «دولت آمریکا ۹ فرد مرتبط با دفتر دادستان عمومی نیکاراگوئه را تحریم کرد؛ این اقدام بخشی از واکنش ما به انتخابات اخیر در این کشور است.»

در بخشی از بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) در واکنشی به انتخابات اخیر در نیکاراگوئه، وزارت عمومی و همچنین ۹ مقام از دولت این کشور را تحریم کرد. این اقدام شامل افرادی است که شهروندان نیکاراگوئه را از حقوق اساسی خودشان محروم می‌کنند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
آمریکا = نژادپرست