سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو؛

مزدا CX-۵۰، ۲۰۲۳ برای سال ۲۰۲۲ طراحی شد

CX-۵۰ در ایالات متحده ساخته خواهد شد و قرار است در بهار ۲۰۲۲ به فروش برسد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مزدا CX-۵۰، ۲۰۲۳ یک مدل کراس اوور جدید است که جدیدا به خط تولید پیوسته و به نظر می رسد از نظر اندازه شبیه به CX-۵ است. این خودرو همان گزینه‌های ۲.۵ لیتری و ۲.۵ لیتری توربو چهار موتوره خطی را مانند سایر مدل‌های مزدا ارائه می‌دهد و مدل هیبریدی نیز بعدا عرضه می‌شود.

CX-۵۰ در ایالات متحده ساخته خواهد شد و قرار است در بهار ۲۰۲۲ به فروش برسد. جدیدترین کراس اوور مزدا، CX-۵۰، ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که همان فرمول موفق شاسی‌بلند‌های فعلی خود را به نمایش بگذارد: ظاهری جذاب، فضای داخلی مجلل و یک تجربه رانندگی جذاب را به ارمغان می آرود.

در حالی که مزدا ابعادی ارائه نمی‌دهد، به نظر می‌رسد از نظر اندازه شبیه به CX-۵ باشد، که مزدا یک شرکت جدید دیگر در بخش محبوب کراس اوور‌های کامپکت است. اگرچه این دو مدل در حال حاضر در کنار یکدیگر فروخته خواهند شد، اما ما انتظار داریم که CX-۵۰ در نهایت جایگزین CX-۵ شود، بسیار شبیه آنچه در مورد کوچکتر CX-۳۰ و CX-۳ رخ داد.

 

مزدا CX-۵۰ را بیشتر به عنوان یک SUV آفرود گرا با فاصله بالاتر از سطح زمین نسبت به CX-۵ و لوازم جانبی سبک ناهموار در دسترس معرفی می‌کند، اما همچنان یک کراس اوور تک بدنه و بر اساس همان معماری مزدا است. مزدا می‌گوید کمی طولانی‌تر از CX-۵ است و ادعا می‌کند که فضای بیشتری برای سرنشینان صندلی عقب دارد.

 

معماری طولی و موتور شش خطی مزدا تا زمانی که کراس اوور‌های بزرگتر CX-۷۰ و CX-۹۰ معرفی شوند، وارد بازار نمی‌شوند. پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار خطی در زیر کاپوت قرار خواهد گرفت، هم به صورت تنفس طبیعی و هم به صورت توربوشارژر که احتمالاً همان قدرتی معادل ۱۸۷ اسب بخار و ۲۵۰ اسب بخار را تولید می‌کند که در CX-۵ تولید می‌کند.

 

چهار چرخ محرک تجهیزات استاندارد خواهد بود و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با هر دو موتور جفت می‌شود. یک مدل هیبریدی بعداً به خط تولید می‌پیوندد، اما مزدا هنوز جزییات مربوط به این پیشرانه را به اشتراک نمی‌گذارد، جز اینکه گفته است دارای مجموعه هیبریدی تویوتا خواهد بود. در غیر این صورت، مزدا ادعا می‌کند که هیچ قطعه مشترکی بین CX-۵۰ و تویوتا کرولا کراس کوچکتر که در همان کارخانه ساخته شده است وجود ندارد.

CX-۵۰ یک خودروی پنج نفره است و با توجه به آنچه که از داخل آن می‌بینیم، به نظر می‌رسد طراحی داشبورد مشابهی با سایر مدل‌های مزدا دارد. صفحه نمایش لمسی نصب شده در قسمت بالایی داشبورد توسط یک دستگیره روی کنسول مرکزی کنترل می‌شود. تریم‌های گران‌تر دارای مواد مخملی مانند تودوزی چرمی هستند که در رنگ قهوه‌ای خوب موجود است و سانروف پانوراما اختیاری خواهد بود. مانند سایر مزداها، انتظار داریم کابین CX-۵۰ نسبت به بسیاری از رقبای اصلی خود، از جمله هوندا CR-V و تویوتا RAV۴، به انتهای طیف لوکس نزدیک‌تر شود.

 

CX-۵۰ یک انتخابگر حالت رانندگی جدید ارائه می‌کند که شامل حالت‌های آفرود و یدک‌کشی علاوه بر حالت اسپورت است که در اکثر مزدا‌های فعلی ارائه می‌شود. این تنظیمات ویژگی‌هایی مانند پاسخ دریچه گاز، بازخورد فرمان و تنظیم سیستم کنترل G-vectoring مزدا را تنظیم می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.