سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکی دیگر از کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در شهر رضویه خراسان رضوی افتتاح شد

به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، پنجاه و هفتمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی با نام «حضرت معصومه (س)» افتتاح شد.




به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه کتابخانه «حضرت معصومه (س)» در شهر رضویه گفت: امتداد کتابخوانی حل شدن معضلات اجتماعی بوده و مطالعه، لازمه حرکت در هر مسیری بالاخص حرکت‌های اقتصادی است.

او همچنین به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از اهداف کتابخانه‌های رضوی اشاره داشت و ضمن معرفی دستاورد‌های سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر در توسعه مراکز مطالعاتی، بر تبدیل شدن کتابخانه‌ها به مراکز تاثیرگذار فرهنگی تاکید کرد.


بیشتر بخوانید


در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی امجدی زاده امام جمعه شهر رضویه نیز با اشاره به وسوسه‌های شیطان در دوران آخر الزمان، مطالعه را سپری در مقابل هجمه‌های شیطانی عنوان کرد و گفت: کتاب، سلاح هسته‌ای ما در تقابل با شیطان است و این ابزار در مواجهه با دشمن باید منطبق با فرماندهی کل قوا استفاده شود.

او افزود: کتاب زمانی سلاح معتبر و موثر در برابر دشمن می‌شود که برابر با دستورات قرآن کریم باشد.

حسین خسروی معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی نیز در مراسم افتتاحیه این کتابخانه، افزایش کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از سه کتابخانه به ۵۷ کتابخانه بعد از انقلاب اسلامی در مشهد و سایر نقاط کشور را نشان از همت والای این نهاد معنوی و فرهنگی در ارتقای سطح فرهنگ و دانش عموم مردم عنوان کرد.

کتابخانه حضرت معصومه (س) واقع در شهر رضویه واقع در خیابان امام رضا (ع)، به مساحت ۱۲۰ متر مربع از سوی سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اهدای ۶ هزار منبع مطالعاتی و سایر ملزومات کتابخانه تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.