سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکن ملی به شرط ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه

هزینه‌های تفکیک شده جهت آماده سازی زمین‌های طرح جهش تولید مسکن بر عهده متقاضی است و هر متقاضی برای آماده سازی زمین باید ۴۰ میلیون آورده داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در قانون، هزینه‌های تفکیک شده‌ی آماده سازی زمین بر عهده خود متقاضی است و زمین رایگان است و ۴۰ میلیون تومانی که دریافت می‌شود آورده‌ی متقاضی و بابت آماده سازی زمین و سند و .. است و مربوط به ساخت واحد‌ها نیست.

او افزود: زمین‌های سایت اداری، اراضی زعفرانیه و بخش دیگری از شهر برای استفاده در طرح جهش تولید مسکن در نظرگرفته شده است که هنوز مشخص نیست از کدام بخش استفاده شود و در حال حاضر کار‌های مطالعاتی آن در حال انجام است.

داعی ادامه داد: در کل از تعهد ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال در کشور، سهم خراسان جنوبی ۲۵ هزار واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن ادامه طرح اقدام ملی مسکن است و هیچ تفاوتی در نوع ساخت آن وجود ندارد؛ فقط تسهیلات آن افزایش پیدا کرده و به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

او بیان کرد: توضیات کامل در سایت به متقاضیان داده می‌شود و در صورت موافقت صفحه ثبت نام باز می‌شود.

داعی اظهار کرد: زمین به حد کافی وجود ندارد که در طرح جهش تولید مسکن بشود ویلاسازی کرد و به طور مثال یک قطعه زمین ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری به ۵ متقاضی داده می‌شود تا در آن ساختمان ۵ واحدی بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: برای تأمین زمین برای ۷ شهرستان استان یک ماه پیگیری و مذاکرات داشتیم که در نهایت از چند روز پیش سایت ثبت نام برای بیرجند و از دیروز سایت ثبت نامی برای ۶ شهرستان دیگر باز شده است.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن متولی ساخت است یعنی تنها پیمانکاری و نظارت بر شیوه ساخت را بر عهده دارد.

او افزود: دستورالعمل نهایی هنوز به ما نرسیده است، اما در طرح اقدام ملی مسکن این گونه بود که زمین و تسهیلات به خود متقاضی داده شده و ما فقط وظیفه نظارت بر نوع ساخت را بر عهده داشتیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.