سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: همواره اسرائیل را در جریان روند مذاکرات وین قرار داده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر رابرت مالی به تل آویو گفت واشنگتن به طور مرتب رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات وین قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی امروز (سه‌شنبه) درباره سفر رابرت مالی، فرستاده ویژه واشنگتن به اراضی اشغالی اعلام کرد که او تعامل عالی با مقامات رژیم صهیونیستی داشته است. سفر مالی به خاورمیانه دو هفته قبل از دور بعدی مذاکرات وین  در ۲۹ نوامبر(۵ آذر) انجام می‌شود.

پرایس با بیان اینکه رابرت مالی با وزرای امور خارجه، جنگ، مشاور امنیت داخلی، رئیس موساد و دیگر همتایان صهیونیست دیدار داشت، اعلام کرد: «ما مرتبا شرکای اسرائیلی خود در خلیج (فارس) را در جریان مذاکرات غیرمستقیم وین  قرار داده‌ایم. سفر مالی فرصتی برای مقایسه یادداشت‌ها و نظرات ما و شرکایمان به منظور آماده شدن برای دور هفتم  مذاکرات است

ریچارد گلدبرگ، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) در واشنگتن هم در این باره گفت: «برای دولت بایدن مهم است که قبل از هر گونه تعامل با ایران، با متحدان اصلی خود در منطقه مشورت کند. بنابراین سفر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تل آویو مثبت است. »

وی افزود: «اسرائیل و کشور‌های خلیج (فارس) احتمالا  سوالات زیادی از مالی دارند. مثلا اینکه آیا آمریکا در نشست آتی هیئت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را برای محکوم کردن ایران به پیش خواهد برد؟ آیا ضرب الاجلی برای کناره گیری از مذاکرات غیرمستقیم با ایران و بازگشت به اجرای تحریم‌ها وجود خواهد داشت؟ »

مذاکرات هسته ای ایران همچنین موضوع مورد بحث بین  آیدان رول، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا بود.

به گفته دفتر معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، رول و شرمن درباره مسائل مربوط به ایران و امنیت خاورمیانه، همچنین درباره عادی سازی روابط، نیاز به گسترش آن و طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای گفتگو کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
شماها که قلاده تون دست صهیونیستا هست چون استخوانی که میخورین اونا جلوتون میندازن