سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع بلاروس بحران پناهجویان را ساختگی دانست

وزیر دفاع بلاروس تاکید کرد بحران پناهجویان در مرز‌های این کشور با لهستان ساختگی است و ورشو به دنبال گرفتن امتیازات سیاسی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره، گفت، اروپاییها، بلاروس را متهم می‌کنند مسئول به راه انداختن بحران ساختگی پناهجویان در مرز لهستان است، در حالی که این بحران از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی سودی برای مینسک ندارد.

خرنین افزود: به نظر من این بحران ساختگی است که به ویژه لهستان در پس پرده تشدید این اوضاع قرار دارد و با به راه انداختن بحران ساختگی پناهجویان در مرز بلاروس، به دنبال گرفتن امتیازات سیاسی و مالی است.

وی افزود: پناهجویان به صورت قانونی وارد بلاروس می‌شوند و فکر می‌کنند امکان عبور از بلاروس برای ورود به اروپا وجود دارد. البته افرادی هم هستند که برای کسب درآمد به صورت غیرقانونی در این باره تلاش می‌کنند. به نظر ما، ورشو با باج خواهی از ما بر سر این ماجرا، به دنبال کشاندن ما و اروپا به کشمکش خطرناک است.

وزیر دفاع بلاروس خاطر نشان کرد: فعالیت‌ها و تحرکات نظامی ناتو نزدیک مرز‌های ما شبیه آماده شدن برای جنگ است. ناتو در طول چند سال اخیر، حضور نظامی اش نزدیک مرز‌های ما را چند برابر کرده و این موضوع برای ما نگران کننده است. ما لهستان را به گفتگو درباره بحران مهاجران دعوت کردیم، اما شاهد هیچ نوع تمایلی برای گفتگو از طرف ورشو نبودیم.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند.

طی ماه‌های اخیر، هزاران مهاجر که اکثرشان از منطقه خاورمیانه هستند تلاش کردند تا با عبور از بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.