سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام:

بکارگیری GIS در صنعت آب و فاضلاب استان ایلام ضروری است

تیموری گفت:فناوری سیستم اطلاعات مکانی (GIS) یکی از پرکاربردترین دانش‌ها در مهندسی آب و فاضلاب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، نوراله تیموری،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم‌‏های اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و فاضلاب گفت: امروزه، فناوری سیستم اطلاعات مکانی (GIS) یکی از پرکاربردترین دانش‌ها در مهندسی آب و فاضلاب است که به عنوان بستری برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه وتحلیل اطلاعات مکانی است.

او افزود: GIS یک پایگاه داده مکانی برای شناسایی و دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب، تصفیه خانه ها، ایستگاه‌های پمپاژ، خدمات دهی بهتر در این حوزه و بروز نمودن اطلاعات موجود و نیز در برنامه‌های کاربردی طراحی، اجرا و بهره برداری از این تاسیسات است.

تیموری با اشاره به برخی کاربرد‌های نوین GIS در این صنعت آب و فاضلاب تصریح کرد: مباحث حقوقی، مدیریت بر تخصیص منابع انسانی، ایجاد سیستم‌های مدیریت، اطلاعات پشتیبانی مشترکین در نصب انشعاب، تغییرات کاربری، تعیین تعداد واحدها، تفکیک املاک، تغییر نام و بهینه سازی مسیر‌های قرائت کنتور، کوتاه سازی زمان قرائت، تجزیه و تحلیل شبکه برای تنظیم آب ورودی و جلوگیری از قطعی آب، آمادگی در برابر حوادث و برنامه ریزی برای عکس العمل سریع مدیریت تجهیزات و تاسیسات، تعمیر و نگهداری خطوط انتقال و شبکه‌ها برخی از کاربرد‌های نوین GIS در این حوزه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید نمود: این موضوع در عین اینکه بسیار ضروری است، اما مستلزم داشتن دانش، مهارت و مبانی لازم خاص خود است.

او با اشاره به اینکه مراحل اجرای طرح پایلوت استقرار سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) در شهرستان چرداول با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا است اظهار داشت: خوشبختانه برنامه هدفگذاری شده برای استقرار سامانه GIS در شهرستان چرداول و روستا‌های منطقه تقریبا کامل و در اکثر شهرستان‌های استان در حال انجام و پیگیری می‌باشد.

 تیموری خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، از یک سال قبل با انجام عملیات‌های مقدماتی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب با توجه به رهنمون ها، دستورالعمل‌ها و استاندارد‌های ابلاغی از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اقدام به عقد قرارداد با شرکت پیمانکاری و نصب و راه اندازی سامانه تحت وب GIS (WEB GIS) نموده است.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.