سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید زعفران در بردسکن ۸۰ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از کاهش ۸۰ درصدی تولید محصول زعفران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مهمیز مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در دو سال اخیر سطح زیر کشت زعفران در بردسکن به دلیل نصب شمارشگر‌های هوشمند و توزیع آب حجمی و از سویی خاموشی چاه موتورها، به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

او با اشاره به وجود هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزار زعفران در بردسکن افزود: امسال به دلیل گرمای بیش از حد هوا، خشکسالی، خاموشی چاه موتور‌های کشاورزی و ثابت ماندن قیمت آن، ۵۰۰ هکتار از مزارع زعفران از حالت گل‌دهی خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زعفران بردسکن در منطقه کوهپایه و همچنین دشت کشت می‌شود، ادامه داد: امسال به دلیل طولانی بودن دوره گرم که به حدود ۳۵ تا ۴۰ روز رسید، پیاز زعفران از دمای بالا آسیب دید و نتیجه آن کاهش ۷۵ تا ۸۰ درصدی تولید این محصول بود.

مهمیز بیان کرد: قیمت زعفران در ماه اخیر سه برابر افزایش یافته و این در حالی است که میانگین تولید زعفران از ۳.۵ کیلوگرم در هر هکتار به یک کیلوگرم رسیده است.

او تصریح کرد: هرچند زعفران نیاز آبی کمی دارد، اما به علت مشکلات به وجود آمده و ثابت ماندن قیمت این محصول در ۱۰ سال گذشته، کاشت و حتی برداشت آن برای کشاورز توجیه اقتصادی نداشته باشد.


انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.