سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دوباره بهای نفت در بازار‌های جهانی

در پی نگرانی بازارهای انرژی از آزادسازی ذخایر نفتی آمریکا و عرضه آن به بازار، بهای طلای سیاه بار دیگر روندی نزولی به خود گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن در روز‌های اخیر اعلام کرده است از تمامی ابزار‌های خود برای کنترل قیمت نفت و فرآورده‌های سوختی استفاده خواهد کرد. منابع خبری می‌گویند ممکن است آمریکا ذخایر نفتی خود را برای کاهش قیمت طلای سیاه در روز‌های آینده آزادسازی کند. همین موضوع باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد. 

بر این اساس، قیمت معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با همین میزان کاهش، ۸۰ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

اروپا این روز‌ها بار دیگر به مرکز شیوع کرونا تبدیل شده و پیش بینی می‌شود برخی محدودیت‌های کرونایی بار دیگر از سر گرفته شود که این امر می‌تواند به میزان تقاضا برای سوخت تاثیر بگذارد.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک نیز هفته گذشته پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت حدود ۳۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش بینی‌های ماه گذشته کاهش داشته باشد.

ترس از کاهش تقاضا در حالی مطرح می‌شود که انتظار می‌رود عرضه در بازار‌های نفتی این روز‌ها افزایش داشته باشد. با این حال، شرکت فایزر، غول داروسازی آمریکا پیشبینی کرده است در نیمه نخست سال آینده میلادی همه گیری کرونا در جهان تحت کنترل در بیاید که همین امر می تواند باعث افزایش تقاضا برای طلای سیاه شود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.