سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب عکس خواهر خورشید نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی کتاب عکس خواهر خورشید با حضور خالق این اثر در دنیای کتاب برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، جلسه نقد و بررسی  نخستین کتاب عکس حرم حضرت معصومه (س)با نام  خواهر خورشید امروز هم زمان با رحلت کریمه اهل بیت(س) با حضور امیر حسامی نژاد عکاس این کتاب مصور ، ابراهیم سلیمانی مسئول انجمن عکاسان استان و مهدی توکلیان منقد کتاب در محل دنیای کتاب  قم برگزار شد.

امیر حسامی‌نژاد عکاس کتاب خواهر خورشید در این نشست گفت:انگیزه من از چاپ این کتاب این بود که  دین خود به بانوی شهر قم که همه ما جیره خوار خاندان بزرگ ایشان هستیم ادا کنم و امیدوارم حق مطلب ادا شده باشد.

او ادامه داد: این کتاب شامل ۲۲۲ قطعه عکس از صحن ها، شبستان ها، گنبد، ضریح و برگزاری مراسم گوناگون حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) در حدود ۲ دهه اخیر است.

حسامی نژاد افزود: این کتاب عکس  در ۲۱۶ صفحه به‌صورت نفیس با بهترین تکنیک‌های چاپ و بهترین کاغذ به انتشار درآمده که به‌صورت خشتی با جلد سخت و جعبه نفیس به بازار نشر عرضه شده است.

او   با بیان این که برای انتشار این کتاب حدود یک دهه تلاش کرده است، افزود: این کتاب را انتشارات «نقش» چاپ کرده و همه کار‌های فنی از جمله لیتوگرافی و چاپ و صحافی به خاطر حمایت از سرمایه‌های فرهنگی استان در قم انجام شده است.

این هنرمند عکاس قمی افزود: طراحی نشان‌واره کتاب را استاد «ناصر طاووسی» که از بهترین‌های خطاطی کشور هستند، انجام داده و طراحی جلد نیز به دست  استاد «مسعود نجابتی» طراح گرافیست و از بهترین‌های تایپوگرافی کشور در کانون هنر شیعی انجام شده است.

 توکلیان منتقد کتاب گفت:در طول تاریخ هنر هنرمندان با عبادتگاه‌ها و اماکن معنوی انس داشته اند و آنچه در این کتاب شاخص است در کنار عکس‌هایی که از خود حرم موجود است تصاویری از مردم و آیین‌های مذهبی هم موجود است و به همین دلیل می‌توان این کتاب و عکاسی را آیینی نامید و عکاسی صرف از مکان‌های مذهبی عکاسی آیینی نامیده نمی‌شود.

 سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم و مجری این برنامه گفت:کتاب‌های مصور علی الخصوص در حوزه اهل بیت (ع)و حرم‌ها تقریبا در نوع خود بی نظیر است و این کار آقای حسامی نژاد را با ارزش‌تر می‌کند.


گفتنی است:سلسله نشست های نقد و بررسی کتاب با بررسی هر روز یک کتاب  تا  ۳۰ آبان ماه در محل دنیای کتاب ادامه خواهد داشت.

عکس: صالح صحرایی خاوه

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.