سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان با احتمال بارش برف، مه‌آلودگی‌و کولاک

اداره‌کل هواشناسی استان سمنان برای سه‌شنبه بارش باران و برف و مه‌آلودگی، کاهش دید افقی و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، کولاک برف در قالب هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان از وجود جوی نسبتا پایدار گاهی با رشد ابر و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در نواحی غربی و صنعتی طی امروز در استان سمنان خبر داد و در ادامه به ایرنا گفت: تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، نشان از ورود سامانه بارشی به استان سمنان در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دارد.

ایرج مصطفوی یادآور شد: ورود این سامانه به استان سمنان با پیش‌بینی بارش باران و برف در غالب نقاط و بارش برف، مه‌آلودگی و کولاک در ارتفاعات و نواحی سردسیر همراه است.

او افزود: در برخی نقاط به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان سمنان احتمال وزش باد نسبتاً شدید دور از انتظار نیست.

او گفت: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را در روز سه‌شنبه ۶ و ۱۷ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: دمای مذکور در روز چهارشنبه به ۱۷ و هفت درجه سانتیگراد تغییر خواهد کرد.

مصطفوی تاکید کرد: روز جمعه اهالی رضوان دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر را در پیش دارند و در روز شنبه هفته آینده به منفی چهار درجه سانتیگراد می‌رسد.

نوع مخاطره این سامانه را به صورت بارش باران و برف و مه‌آلودگی، کاهش دید افقی و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، کولاک برف و کاهش محسوس دما است که مصطفوی به آن اشاره کرد.

او افزود: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران، برف و مه‌آلودگی در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی سردسیری دور از انتظار نیست.

مصطفوی به وجود کولاک برف در نواحی شمالی و کوهستانی اشاره و بیان کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.