سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاده سازی دولت الکترونیک نقطه عطف شرکت گاز استان یزد

رئیس سازمان بازرسی استان یزد از پیاده سازی دولت الکترونیک به عنوان نقطه عطف شرکت گاز برای دستیابی به یک نظام سلامت اداری کارآمد نام برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حجت السلام والمسلمین طالبی رئیس سازمان بازرسی استان یزد، از کارگزاران، تعدد قوانین و مقررات و مردم به عنوان اضلاع اصلی در ایجاد گلوگاه‌های فساد نام برد و گفت: با در نظر گرفتن تمایلات انسانی و همچنین اختیارات و قدرتی که در اختیار سازمان‌ها و مسئولین قرار گرفته، بحث نظارت و بازرسی به عنوان یک ضرورت و الزام مورد توجه است و آنچه می‌تواند ما را در پیاده سازی یک نظام سالم اداری یاری نماید آموزش و تعالی کلیه پرسنل و مردم و نیز نظارت و بازرسی مستمر و هوشمندانه است.

طالبی در ادامه بر الکترونیکی شدن خدمات در تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی برای اهداف دولت الکترونیک تأکید ویژه نمود و اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکار‌های مقابله با فساد پیاده سازی کامل دولت الکترونیک و بسط و گسترش آن در سطج کشور است چرا که موجب شفافیت در امور و ایجاد یک ساختار و سیستم مشخص خواهد شد که بر اساس مشاهدات ما شرکت گاز در این زمینه اقدامات شایان ذکری داشته و مجموع این اقدامات نقش به سزایی در سلامت این مجموعه ایفا نموده به طوریکه در ارزیابی و بازرسی‌های سالیانه به وضوح قابل مشاهده است.

در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان یزد به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات شرکت گاز در خصوص پیاده سازی سلامت اداری پرداخت و اقداماتی از قبیل تشکیل کمیته ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد، ابلاغ متن قانون به کلیه کارکنان، برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص قانون ارتقاء سلامت اداری و رسیدگی به تخلفات اداری و همچنین برگزاری نشست‌های آموزشی و هم اندیشی به عنوان برخی از اقدامات این شرکت در راستای سلامت اداری نام برد و تصریح نمود: الکترونیکی شدت خدمات و فرآیند‌های شرکت از جمله مواردی است که با توجه به تأکید دولت و مراجعه نظارتی مورد توجه این شرکت قرار گرفته به طوریکه هم اکنون کلیه فرآیند‌های ۲۲ گانه مرتبط با گاز طبیعی به صورت الکترونیکی ارائه شده و این امر رضایت ذی نفعان و سلامت در انجام امور را به دنبال داشته است.

علی اکبر میدانشاهی در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت گاز استان یزد، شناسایی عوامل موثر در پیشگیری از وقوع تخلف بوده که در برگیرنده ۱۰ عامل و الزامات مربوط به هر کدام است این در حالی است که گلوگاه‌های فساد نیز در یک روند مشخص شناسایی و سعی شده از طریق اولویت بندی و سایر اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی با آن‌ها مقابله شود که مجموعه این اقدامات کسب رتبه اول در ارزیابی سلامت اداری بین شرکت‌های گاز استانی را طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۹ به همراه داشته تا جایی که این روند پس از تغییر نظام رتبه بندی در ارزیابی مربوطه نیز ادامه داشته و ماحصل آن کسب رتبه برتر در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بوده است که یکی از اتفاقات مثبت گاز استان یزد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.