سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج کتاب خوانی دارد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در زنگ استانی هفته کتاب و کتابخوانی گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارد.

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در آیین زنگ استانی هفته کتاب و کتاب خوانی که در دبیرستان نیایش این ناحیه برگزار شد، گفت: ما پیرو آیینی هستیم که آغاز آن با امر به خواندن است و اعجاز پیامبر مکرمش کتاب آسمانی؛ این مهم، اهمیت کتاب و خواندن را بر ما می‌نمایاند.

او افزود: رشد و بالندگی و جاودانگی هر فرهنگ و تمدنی از مسیر کتابخوانی می‌گذرد و کتاب همچون میراثی ماندگار و مشعلی دائم فروزان است که بشر را از غلتیدن به ورطه‌ی جهل و تباهی رهانیده و موجبات رشد واقعی تمدن‌ها را فراهم ساخته است.

نیسی گمراوی اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات جامعه‌ی ما در حوزه‌های مختلف ناشی از ضعف فرهنگ مطالعه است و ما به شدت به انس با کتاب به عنوان غذای معنوی برای اندیشه، برای ساخت و اصلاح جامعه نیازمندیم. کتاب خوب دوست مهربان و یار بی زیانی است که به افراد تجربه می‌آموزد و پند می‌دهد و با ایجاد تحول مثبت در شخصیت افراد، افزایش دانایی و آگاهی را به ارمغان می‌آورد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در سطح آموزش و پرورش کانال‌های متعددی برای برقراری ارتباط با مدارس داریم. چه بهتر که این ظرفیت برای تعامل در زمینه کتاب و کتابخوانی به‌کارگیری شود. هر چه تعامل آموزش و پرورش با حوزه کتاب و کتابخوانی بیشتر باشد می‌توانیم به نتایج درخشانی دست پیدا کنیم.

علاوه بر آن سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین استانی زنگ هفته کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی در تربیت نسلی فرهیخته بسیار مهم است.

مسعود اکبری سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی رشد و توسعه همه جانبه کشور را بدنبال دارد.

اکبری با بیان اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در تربیت انسان‌های فرهیخته اظهار داشت: نقش محوری مدارس در توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه دردانش آموزان بسیار مهم است.

او با اشاره به اهتمام رهبر انقلاب به امر کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: رهبر انقلاب الگویی برای همگان هستند که می‌بایست مورد توجه مربیان و معلمان مدارس در زمینه توسعه کتابخوانی باشند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: آموزش و پرورش ، اهواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.