سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی شبکه زلزله‌نگاری و ثبت جنبش قوی زمین دانشگاه رازی

عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه رازی کرمانشاه از راه‌اندازی شبکه زلزله‌نگاری و ثبت جنبش قوی زمین دانشگاه رازی کرمانشاه به مناسبت چهارمین سالگرد زلزله آبان سال ۹۶ غرب استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایمان عشایری عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : این شبکه در مرحله نخست با ساخت ۲ ایستگاه شتاب‌نگاری در شهر کرمانشاه راه‌­اندازی شد و در آینده با استقرار ایستگاه‌های بعدی در شهرستان‌های استان گسترش خواهد یافت.

او گفت : تجهیزات شتاب‌نگاری نصب شده در این ۲ ایستگاه قابلیت رصد و ثبت رخداد‌های زلزله با بزرگای بیش از ۲ ریشتر در پهنه استان کرمانشاه با حساسیت شتاب پنج هزارم سانتی متر بر مجذور ثانیه و در محدوده ±۲ g (۲ برابر شتاب ثقل) را خواهد داشت.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی افزود: به علاوه این ۲ ایستگاه به صورت برخط و از راه دور رخداد‌های زلزله در استان را به مرکز ثبت جنبش قوی زمین دانشگاه رازی ارسال خواهد کرد.

 عشایری افزود: ثبت رخداد‌های زلزله در ایستگاه‌های محلی، علاوه بر امکان تدقیق موقعیت کانونی و رومرکزی زلزله ها، باعث تکمیل پایگاه شتاب‌نگاشت‌های متناسب با شرایط ساختگاهی متفاوت در مناطق شهری خواهد شد.

او گفت: با گسترش این شبکه به سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه، اطلاعات دقیقتری از فعالیت لرزه‌ای گسل‌های لرزه‌زای استان در اختیار خواهد بود که در فرآیند تحلیل آسیب پذیری و خطرپذیری مستحدثات بسیار مهم است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.