سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای کار آذرآب در جریان دیدار معاون وزیر کار از این کارخانه:

آذرآب به عنوان سرمایه ملی باید حفظ شود

عسگری گفت: اصلی‌ترین مشکل شرکت، دغدغه حفظ شرکت به عنوان سرمایه ملی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رعیتی فر، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شرکت صنایع آذرآب اراک با حضور در جمع کارگران با آن‌ها پیرامون روند اجرای فعالیت‌های جاری این شرکت گفتگو کرد.

عسگری رییس شورای کار آذرآب در این گفتگو گفت: اصلی‌ترین مشکل شرکت، دغدغه حفظ شرکت به عنوان سرمایه ملی است و برای تحویل کار‌های باقیمانده و نیمه کاره به کارفرمایان در آذرآب در خواست تنفس یکساله داریم.

عسگری افزود: چندصد میلیارد املاک آذرآب به دلیل برخی بداخلاقی‌ها مصادره شده که درخواست داریم اداره کار با رعایت رفاه اجتماعی، به آذرآب توجه ویژه داشته باشند.

او اضافه کرد: متاسفانه تحریم‌ها علیه آذرآب ادامه دارد و اگر قرار است آذراب استمرار تولید داشته باشد، باید دولت، بانک‌ها و پرسنل یاری رسانند واداره کار و سازمان تامین اجتماعی (شستا) می‌توانند به آذرآب زمینه ساز ایجاد کار برای این شرکت شوند.

رییس شورای کار آذرآب با بیان اینکه با ورود تیم مدیریتی جدید به بهبود وضعیت شرکت امیدوار بودیم، اما اتفاق خاصی نیفتاد تصریح کرد: بدهی‌های بانکی کارخانه بار‌ها توسط مدیران مورد پیگیری قرار گرفته، اما بانک مرکزی می‌گوید غیر قانونی است و این اقدام معیشت۱۶۰۰ خانوار را به چالش می‌کشد.

رعیتی فر، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و هئیت همراه همچنین از شرکت هپکو هم دیدار کردند.

سام دلیری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار گفت: به هیچ وجه دنبال این نیستیم که کارگری اخراج شود واداره کار با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی آذرآب با شرکت همکاری دارد.

دلیری افزود: سال گذشته در بازدید از ماشین سازی آذرآب و هپکو توافقاتی انجام شد و کارگاه‌هایی که نیرویی از آن‌ها کم نشده بود مشمول بخشودگی جرایم می‌شد که آذراب به دلیل تعدادی بازنشسته کسری نیرو داشت، اما باز ما اعلام کردیم که بخشودگی مشمول کسری بازنشستگی بشود، اما پیگیری از شرکت صورت نگرفت.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.