سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورل: تحریم های بلاروس امروز در اتحادیه اروپا تصویب خواهد شد

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه تحریم‌های خود را که شامل خطوط هوایی، آژانس‌های مسافرتی بلاروس است در جلسه امروز خود تصویب خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد این اتحادیه قصد دارد آژانس‌های مسافرتی بلاروس را در فهرست تحریم‌های خود قرار دهد.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را که شامل خطوط هوایی، آژانس‌های مسافرتی و سایر افرادی که در انتقال مهاجران به بلاروس دخیل هستند، افزایش می‌دهد.

بورل هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اضافه کرد:  روز شنبه به وزیر امور خارجه بلاروس گفته که وضعیت در مرز اتحادیه اروپا کاملا غیرقابل قبول است و  مهاجران به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد کشورش از اعمال دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا بر بلاروس به طور کامل حمایت کرد. وی به محض ورود برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا گفت: ما امیدواریم بتوانیم امروز درباره بسته پنجم تحریم‌ها به توافق برسیم.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز با اعلام اینکه اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی بر بلاروس اجتناب ناپذیر خواهد بود، تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی که به انتقال مهاجران به مینسک، پایتخت بلاروس ادامه می‌دهند ممکن است برای شروع و فرود در اتحادیه اروپا با ممنوعیت‌هایی مواجه شوند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه بلاروس تاکید کرد که ادعا‌ها درباره این که مینسک ترغیب به مهاجرت غیرقانونی کرده است، بی معنی است.وزیر امور خارجه بلاروس نیز در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی اعلام کرد: مینسک به اطلاع اتحادیه اروپا رسانده است که تحریم‌های این اتحادیه غیر سازنده هستند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه بلاروس روز شنبه درباره بحران مهاجران در مرز این کشور با لهستان در تماسی تلفنی گفتگو کردند.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند. طی ماه‌های اخیر، هزاران مهاجر که اکثرشان از منطقه خاورمیانه هستند تلاش کردند تا با عبور از بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.