سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل ۵۰۰ عکس از شهدای شهرضا به تصاویر رنگی

مدیر انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا گفت: حدود ۵۰۰ عکس از شهدای شهرستان شهرضا به تصاویر رنگی تبدیل شدند که بخشی از آنها شهدای شهرهای شهرضا، منظریه، ونک و استان فارس بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمد حیدری مدیر انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا گفت: از بین ۵۰۰ عکس رنگی حدود ۵۱ عکس از آن‌ها مربوط به عملیات فتح‌المبین است که این کار با هدف ماندگاری عکس‌های شهدای عزیزمان علاوه بر جاودانگی زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها است.

وی با اشاره به هدف تبدیل تصاویر سیاه و سفید برای عملیات فتح‌المبین، افزود: این کار در راستای چاپ کتابی با عنوان نبرد نابرابر، با نویسندگی فهیمه قبادی و همکاری مرتضی صدری انجام شده است.

مدیر انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا با اشاره به موضوع کتاب نبرد نابرابر، افزود: این کتاب در مورد خاطرات رزمندگان در عملیات فتح‌المبین است، حدود یک سال است که در پروسه انتشارات ما قرار دارد و در مراحل پایانی اعطای مجوز به سر می‌برد، از پنج فصل تشکیل شده است و این کتاب یکی از فصل‌ها مربوط به تصاویر شهدای این عملیات است.

وی بیان کرد: آرشیو عکس‌ها از سوی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران به ما ارائه شده که تقریباً حدود ۹۰ درصد آرشیو، عکس‌های سیاه و سفید و با کیفیت بسیار پایین بودند بنابر این برای اینکه در چاپ کتاب عکس‌های با کیفیتی داشته باشیم عکس‌ها را از سیاه و سفید به رنگی تبدیل کردیم.

گفتنی است بخشی از این عکس‌ها برای کتاب‌های دانشنامه شهرضا و تقویم فرهنگی هم استفاده شده است.

منبع:مهر

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.