سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه پیشرفته کمک ناوبری در فرودگاه ارومیه

سامانه پیشرفته کمک ناوبری فرودگاه ارومیه از پیشرفته‌ترین و بروز‌ترین سامانه‌های فرودگاهی کشور است

رضا زاده، رئیس الکترونیک هواپیمایی فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی فرودگاه‌های آذربایجان غربی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های معاونت عملیات هوانوردی، نقش بسزایی در تامین سلامت و ایمنی پرواز‌ها دارد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ اداره مهندسی الکترونیک فرودگاه ارومیه موفق به نصب و راه اندازی پروژه فاخر DVOR/DME در سطح شرکت فرودگاه‌های کشور شد.

رضازاده افزود: این پروژه یکی از پیشرفته‌ترین و بروز‌ترین سامانه‌های کمک ناوبری موجود در سطح کشور بوده که با ارسال اطلاعات همزمان موقعیت هواپیما را در آسمان نسبت به شمال مغناطیسی تعیین و فاصله هواپیما تا فرودگاه مقصد را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: از عملکرد و ویژگی‌های این پروژه می‌توان به افزایش شاخصه‌های ارائه سرویس ناوبری ۲۴ ساعته شامل دقت، صحت، پیوستگی و قابلیت دسترسی در دو بخش مسیر‌های هوایی و طرح‌های تقرب فرودگاهی در فرودگاه ارومیه، ارتقا ایمنی پروازی و تدوام عملکرد سامانه‌های ناوبری هوایی با کمترین خطا و مانیتورینگ پیشرفته نسبت به سیستم قبلی اشاره کرد.

رئیس الکترونیک هواپیمایی فرودگاه‌های آذربایجان غربی تصریح کرد: این پروژه با هزینه ۱۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران راه اندازی شده است.

سامانه اطلاعاتی DVOR/DME ، حداقل تاثیرپذیری نسبت به موانع و ساخت و ساز‌های اطراف سایت دارد و قادر است فاصله دقیق هواپیما تا ایستگاه زمینی را در اختیار خلبان قرار دهد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.