سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای افزایش سرانه کتابخوانی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقداماتی که در هفته کتاب رقم می خورد در هر سطح باید منجر به افزایش سرانه کتابخوانی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این افراد فرهنگی‌ترین کار ممکن را انجام می‌دهند اظهار کرد: از ۲۴ آبان همزمان با آغاز هفته کتاب اتفاقات خوبی در عرصه کتاب و کتابخوانی رقم می‌خورد، اما کم است لذا باید اقدامات در هر سطح، منجر به افزایش سرانه کتابخوانی شود.

او افزود: برای رسیدن به این مهم باید اقدامات مختلف سخت افزاری و نرم افزاری رقم بخورد که کتابداران یکی از ارکان این اتفاق هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدواریم در پایان این دوره، این ادعا را داشته باشیم که با تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط، توانستیم قدم‌های مناسبی را در جهت افزایش سرانه مطالعه برداریم.

او  افزود: نشست‌های هم‌اندیشی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و فرهنگ مطالعه در دوره‌های قبل شورای اسلامی رقم خورده است؛ یکی از نشست‌ها در دوره چهارم، تحت نظر نخبگان و موثران این زمینه برگزار شد و ماحصل این نشست، نوشته شده که هنوز به چاپ نرسیده، اما به دنبال چاپ آن هستیم؛ این کتاب با نگاه آسیب‌شناسانه نوشته شده است.

مهروی‌پور اظهار کرد: کتابداران از نبود درجه‌بندی میان مراکز، کمبود رویداد‌های شهری در حوزه کتاب و ضعف‌هایی در بودجه و تجهیزات لازم برای کتابخانه‌ها به عنوان عمده مشکلات خود یاد می‌کنند.

او  ادامه داد: درخواستی نیز مبنی بر اجرای دوره‌های ضمن خدمت برای کتابداران وجود دارد که امیدواریم مسئولان مربوط به این موضوع رسیدگی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: قطعاً اولویت ما فرهنگ کتابخوانی بوده و خواهد بود بنابراین از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی ممکن برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنند.

او تاکید کرد: لازم است امکان دسترسی آسان و سریع به کتابخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و کانون‌های کتاب توسط شهرداری فراهم شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.