سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲ هزار بیمار خاص زیر چتر حمایت کمیته امداد کردستان هستند

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰۹ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سید علی موسوی جم مدیرکل کمیته امداد کردستان بابیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از اولویت‌های کاری کمیته امداد برای مددجویان به‌ویژه افراد بیمار است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰۹ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردارند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۸ نفر صعب العلاج و ۲۹۱ نفر نیز بیمار خاص هستند.

موسوی جم به تقسیم‌بندی بیماران خاص و صعب العلاج در گروه‌های مختلف درمانی اشاره کرد و افزود:از تعداد بیماران خاص ۸۳ نفر ام اس ، ۵نفر هموفیلی، ۸۷ نفر پیوند کلیه، ۸ نفر تالاسمی و ۱۰۶ نفر دیالیزی می‌باشند و در زمینه بیماران صعب العلاج سرطانی، سکته مغزی، دیابت وابسته به انسولین، بیماری‌های روماتیسمی و بیماران زمین گیر نیز از حمایت برخوردار هستند.

او ادامه داد: مساعدت به این بیماران شامل کلیه هزینه‌های فرانشیز درمانی، هزینه‌های بستری، پاراکلینیک، دارویی و خدمات سرپایی می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شده که ۱۲ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال آن از منابع امدادی و ۸۵۰ میلیون ریال از محل کمک خیرین سطح استان و توسط مراکز نیکوکاری مساعدت شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.