سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان:

افزون‌بر۸۰۰ هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان در هفت ماه ابتدای سالجاری افزون‌بر ۸۰۰ هزار تن کالا بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مبین علی میر  مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بازارچه‌های مرزی اظهارداشت: بخش عمده‌ای از افراد جویای کار با بازگشایی این بازارچه‌ها هدایت می‌شوند به سمت کار قانونی و قانونمند و از کار‌های خطرآفرین مانند جابه‌جایی مسافر غیرمجاز و قاچاق سوخت جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشایی معبر کولبری بازارچه مرزی میرجاوه افزود: ما آمادگی ۱۰۰ درصد داریم که مشکلات و موانع قانونی برای واردات کالا برداشته شود که این مهم با همت تجار و مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زیرساخت‌ها برای واردات کالا از بازارچه مرزی میرجاوه فراهم شده است.

بازارچه‌های مرزی محوطه‌ای است محصور، واقع در نقطه صفر مرزی در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا، یا مکان‌هایی که طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و کشور‌های همجوار تعیین می‌شود و اهالی ۲ طرف مرز می‌توانند تولیدات و محصولات کشور خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات برای داد و ستد در این بازارچه‌ها عرضه کنند.

سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان‌های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرز‌های مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.