سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

اصلاح قیمت خودرو مجدد بررسی می شود/ سیاست دولت پرهیز از قیمت گذاری دستوری است

عشقی بیان کرد: سیاست دولت در بلند مدت پرهیز از قیمت گذاری های دستوری است و به زودی شاهد نتیجه این سیاست کلان اقتصادی در بازارهایی چون بازار خودرو خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری بازار سرمایه ، مجید عشقی رئیس سازمان بورس درباره اصلاح قیمت خودرو گفت: با پیگیری‌ های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود که به زودی نتیجه آن اعلام می‌ شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی سازمان بورس، نظارت بر ناشران است، افزود: ناشران شرکت‌هایی هستند که در سازمان بورس پذیرفته شده اند، این شرکت‌ها باید اطلاعاتشان در بازار سرمایه به صورت شفاف اعلام شود.

عشقی درباره نمادهای بسته شده خودروها، افزود: این نمادها تا زمانی که اطلاعیه شفافی درباره اثرات این تصمیم‌ ها روی سودآوری شرکت‌ ها اعلام نکنند، بسته می‌ مانند.

وی اضافه کرد: در پی انتشار اطلاعیه اصلاح قیمت خودرو، نماد شرکت‌های اصلی که این اطلاعیه را دادند، در روز چهارشنبه (۱۹ آبان) قبل از معاملات بسته شد تا شرکت‌ها شفاف سازی کنند و اطلاعات تکمیلی را ارائه دهند.

عشقی با بیان اینکه اعلام حذف قیمت گذاری دستوری سه شنبه گذشته (۱۸ آبان) باعث خوشبینی در بازار شد و اثر مثبتی در سایر سهام داشت افزود: پنج شنبه ۲۰ آبان به واسطه اختلاف نظری که درباره نحوه اجرای سیاست حذف قیمت گذاری دستوری ایجاد شد این اطلاعیه ملغی و روز شنبه به دلیل ملغی شدن این سیاست، بازار سرمایه منفی شد.

وی ادامه داد: سیاست دولت در بلند مدت پرهیز از قیمت گذاری دستوری است این سیاست بارها توسط رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت اعلام شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز بازار شرایط عادی خود را پیدا کرد، اما تاثیر این سیاست اثر یک یا دو روزه بر بازار گذاشت.

عشقی بیان کرد: سیاست بلندمدت این است که از سیاست گذاری دستوری فاصله بگیریم تا شرکت‌ها بتوانند سودآوری بلندمدتی داشته باشند.

وی گفت: خیلی از صنایع مانند فولاد و پتروشیمی شامل قیمت گذاری دستوری نیستند، در برخی از صنایع شاهد قیمت گذاری دستوری هستیم که سیاست کلی دولت این است که قیمت گذاری دستوری برداشته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
انحصارهم حذف شود بعد قیمت ها را آزادکنید
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
 آنچه از واکنش‌هایی که سریع/ فوری/ انقلابی/ هم اقتصاد/ هم تولید/ هم دغدغه/ هم انشاءالله!‌ »
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
مافیاااااااااااااااااااااااا
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
به جای اصلاح قیمت خودرو باید اصلاحات نیروی انسانی تو ایران خودرو انجام بشه و چندین هزار نفر نیروی غیر مولد این کارخانه تعدیل بشن
با اینکار قطعا خودرو سازان به سود دهی میرسند
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
قیمت واقعی هر کالا را عرضه و تقاضا در بازار مشخص خواهد کرد. اما عرضه و تقاضا در غیر از شرایط انحصار. بایستی واردات خودرو آزاد شود تا قیمت واقعی خودرو داخلی بر اساس فوب جهانی بصورت اتوماتیک وار رقم بخورد. آنجا دیگر دستوری و ... نمیشود ماشین فروخت. فقط کیفیت و مزیت نسبی هست که مشخص میکنه کدام سازنده بمونه و کدام بره. و آنوقت مشخص خواهد شد که خودروهای مثلا250 ملیون تومنی داخلی قیمت واقعیشون فقط 45 ملیون تومن و پراید فقط 25 ملیون ارزش داره. البته من قیمت واقعی دلار را مد نظر دارم که همون5 هزار تومن هست.
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
وقتی انحصار هست اوصاع بهترازین نمیشه
نمیدونم آقایان چراازواردات میترسن؟
وقتی که ۹۰درصد جامعه توان خرید خودروهای وارداتی روندارن باتعرفه های زیادی که روی خودروها میزارن
کارخونه بنز نصف سود گمرک رو هم نمیکنه
من فقط ارزومه که خودروهای خارجی روتوخیابان هاببینم
من درخرید خودرو پرایدکارکردش موندم؟،،،،،،
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
آخرش ماکه نفهمیدیم تو این آشفته بازار کی به کیه...
اگه مسیولین هم فهمیدن به مردم بگن بفهمیم
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
کشور به صورت مافیایی اداره میشه،ماااااااااافیای جمهوری اسلامی
اکبر
۰۹:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
گرون کنید بره دیگه کی میتونه رو حرفتون حرف بزنه
اینا بازیا چیه دیگه
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
منظورشان از اصلاح یعنی افزایش ، بگید این مسولان نالایق و بیسواد کلاس اکابر بروند و آموزش زبان فارسی برایشان بگذارید.
علی
۰۹:۱۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
خودروهای بنجل رو به قیمت چندبرابر به مردم قالب می کنند وچون انحصار امتیاز دارند،کیفیت وجان مردم بدبخت هم هیچ اهمیتی نداره.چه خبره تو کشور؟
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
اخه تا وقتی انحصار وجود داره چطور میشه قیمت آزاد کرد .... واردات ازاد بشه قیمت دستوری هم برداشته بشه
اکبر
۰۸:۳۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
اگه واقعاً میخواهید دست از رانت بازی برادرید اگه میخواهید واقعاً لابی کردن خودروسازها با دلالها ی خودرو رو برچینید و قیمت گذاری خودرو را به بازار واگذار کنید پس بیایید واردات خودرو را با تعرفه صفر باز کنید بعد ببینید خودروساز داخلی چطوری خودروهای از قول خودشون با کلاس و باکیفیت رو قیمت گذاری میکنند اون وقته که مردم دیگه چیزی به نام دنا و شاهین و وغیره با قیمتهای بیشتر از 70ال 80 میلیون دیگه نمیبینند
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود انچه می پنداشتیم
ناشناس
۰۶:۳۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
مرگ بر سیاست یک بام و دو هوای مسئولین
حسین
۰۱:۲۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
راه شیوا رو در پیش گرفتی عشقی!خدا لعنتتون کنه هردفعه یکی میاد میگه ماشین باید گرون شه
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
عشقی .عشقی حرف نزن با عقل حرف بزن
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
تا واردات ازاد نشه و تا قرعه کشی و تولید قطره چکونی و گراتقیمت جمع نشه ، انگار هیج کاری نشده
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
خیلی جالبه! بازار خودرو انحصاریه اونوقت میخوان قیمت رو آزاد کنند.. آقا شما واردات خودرو آزاد کن بعد قیمت فرغون ایران خودرو وسایپا هم آزاد کن
مردم در اون حدی هم که فکر میکنید نیستند.. مردم میفهمن دارید چیکار میکنید
مصطفی
۰۷:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
احسنت
اصغر
۱۰:۳۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
واردات خودرو ازاد شد میخوای با کدوم دلار خودرو وارد کنی؟ از بازار دلار بخرن همه ی مردم میدونی قیمت دلار میره بالای صد تومن؟(قانون عرضه تقاضا) ، بعدشم دلار صدتومنی خریدی از طریق کدوم بانک میخوای دلار جابجا کنن مردم؟ بخاطر تحریم ها و اف ای تی اف هیچ بانک معتبری با ایران کار نمیکنه
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
اونوقت قیمتهاییکه دو شرکت خائن خودروساز دستورشو میدند اسمش چیه!
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
سلام عشقی عزیز. بله قیمت گذاری دستوری در اقتصاد مخرب است ولی نکته ای مهم : جایی که انحصار وجود دارد قیمت هم باید دستوری باشه استاد.
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
قیمت خودرو چه دستوری وچه از طریق ستاد تنظیم بازار
صورت بگیره همش برای پر کردن جیب وزیر و وزرا ونمایندگان
مجلس خواهد بود.دلال اصلی خود ایران خودرو وسایپا است
که دارن خون مردم رو مثل زالو میمکند. امیدی به این دولت هم نیست.
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
الکی الکی ماشین بدید بیرون
علی
۲۲:۴۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
آقای عشقی، شما که از غم و درد مردم بی خبرید، حداقل بی خیالی رو انتخاب می کردی نه عشقی رو. کجای کاری داداش؟ مردم دارند زیر فشار گرانی له‌ می شوند . خود رو گران بشه ، قطعات ، دست مزد مکانیک و صافکاری و پیرو اینها، همه چی گرون می شه
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
روز به روز گرونی خودور اجناس همه جوره همه چی گرون میکنن میگن بر اساس تورم به حق و حقوق مردم که میرسه افزایش بدن باعث تورم میشه الان همین خودور تو 1 سال ببینید چه قدر افزایش قیمت داشته بد حق و حقوق مردم همونی بوده که بوده خدا ازتون نگذره که مردم رو آرزو به دل کردین
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
واردات خودرو آزاد کنید این زبالها رودستشون باد میکنه
منوچهری
۱۰:۳۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
با کدوم دلار؟ با کدوم بانک بین المللی میخوای پول بریزی به حساب خارجی ها؟؟؟
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
قابل توجه اون دوستی ک میگه با کدوم دلار.با همون دلاری ک سنگ پا وارد میشه با همون پولی ک بجای حمایت از تولید داخل باهاش از خارج گندم درجه دو و سه ب چند برابر قیمت داخل میخریم.و هزار تا مثال دیگ.با ی مدیریت درست منابع اینا حل میشه ولی چون نفعشون تو اینه ک انحصار باشه میگن دلار نیست
منوچهری
۱۹:۲۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
برادر من ما سنگ پارو با دلار وارد نمیکنیم، نفت میدیم جنس تقلبی میگیریم
هص
۲۲:۱۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
عشقی ؛ عشقی هم شده واردات رو ازاد کنید بعد ببینم کسی فرقون میخره با این قیمتا و کیفیت . از روی عقل تصمیم بگیر نه عشق.
مصطفی
۰۷:۱۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
آفرین . حرف حق
اصغر منوچهری
۱۰:۳۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
بعدم تقاضا دلار بره بالا دلار بشه صد هزار تومن