سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لهستان خواستار اقدام ناتو در حل بحران مهاجران شد / آلمان کمک به انتقال پناهجویان را تکذیب کرد

نخست‌وزیر لهستان از ناتو خواست تا برای بحران مهاجران اقدامی انجام دهد، آلمان نیز ارسال اتوبوس برای انتقال پناهجویان را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان، از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست تا «گامی مشخص» در راستای حل بحران مهاجران در لهستان بردارد.

موراویه‌تسکی در سخنان اعلام کرد: «به احتمال زیاد لهستان، لیتوانی و لتونی براساس ماده ۴ منشور ناتو، درخواست مشورتی ارائه دهند تا نشان دهند که تمامیت ارضی و استقلالشان در خطر است.»

پیش از این کشور‌های اروپایی هشدار داده بودند که افزایش تنش در مرز‌ها ممکن است به درگیری با بلاروس منجر شود، آن‌ها معتقدند که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، هزاران مهاجر را تشویق به هجوم به مرز‌ها کرده است.

از طرفی وزارت خارجه آلمان در حساب کاربری توییتر خود این مسئله که آلمان در حال برنامه‌ریزی برای کمک به پناهجویان است و اتوبوس برای افرادی می‌فرستد که در مرز بلاروس و لهستان هستند، را رد کرد.

در این پیام توییتری آمده است: «شایعات درباره آن‌که آلمان قصد دارد اتوبوس برای افراد گرفتار شده در مرز لهستان بفرستد، صحت ندارد. هرکسی این دروغ‌ها را منتشر کند مردم را در خطر بزرگی قرار می‌دهد.»

ساعاتی پیش وزارت خارجه بلاروس در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس، و رایزنی درباره بحران مهاجران در لهستان و تحریم‌ها علیه بلاروس خبر داد.

این تماس میان بورل و همتای بلاروسی او در حالی انجام شد که اتحادیه اروپا قصد دارد از فردا (دوشنبه) تحریم‌های جدیدی علیه مینسک اعمال کند. این تحریم‌ها شامل خطوط هوایی و آژانس‌های مسافرتی از بلاروس خواهند بود که اتحادیه اروپا معتقد است در ورود مهاجران به مرز لهستان نقش داشتند.

بحران مهاجران در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در مرز بلاروس با "لهستان، لیتوانی و لتونی" جایی که مهاجران از ابتدای سال ۲۰۲۱ به آنجا هجوم آورده‌اند، به طرز چشمگیری تشدید شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.