سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین :

چالش‌های امروز محیط زیست، ناشی از تصمیم‌های نادرست مدیریتی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین چالش‌های امروز محیط زیست و تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی در این زمینه را ناشی از تصمیم‌های نادرست مدیریتی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در نشست کمیته پیشگیری از وقوع جرم که در اداره کل محیط زیست استان برگزار شد، گفت: باید ساختاری درست کنیم تا پیوند میان میط زیست و دادگستری کل استان قزوین بیشتر شود.

فولیان افزود: نهضت پیشگیری از جرم مستلزم جهاد همگانی است و باید اقداماتی انجام دهیم که جرمی اتفاق نیفتد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم به تنهایی از عهده دستگاه قضایی بر نمی‌آید و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند.

فولیان تصریح کرد: انباشته شدن پرونده‌ها در حوزه قضایی مهم‌ترین مسئله روز است و باید کمیته ضیانت از محیط زیست بتواند باری از دوش دادگستری بردارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه جامعه امروز درک درستی از حفاظت محیط زیست ندارد، گفت: چالش‌های امروز محیط زیست، ناشی از تصمیمات نادرست مدیریتی در این زمینه است.

او افزود: جرایم محیط زیست، جزو حقوق عامه است و دستگاه قضا با تمام قوا و بدون در نظر گرفتن جایگاه سازمان‌ها و مدیران، با این موضوع برخورد می‌کند.

اهداف تشکیل کمیته صیانت از محیط زیست

مهران شنتیایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین هم در این نشست گفت: جلوگیری از تخلف زیست محیطی و کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی، از جمله اهداف تشکیل کمیته صیانت از محیط زیست است.

شنتیایی افزود: بر اساس قانون، سازمان‌ها و نهاد‌ها موظف هستند در برابر فعالیت‌های زیست محیطی شان پاسخگو باشند، اما در بسیاری از موارد به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: هدف از تشکیل کمیته صیانت از محیط زیست این است که قوانین حفاظت از محیط زیست مشخص شود تا بتوانیم با همراهی دستگاه‌های اجرایی، محیط زیست سالمی داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.