سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوستان جنگلی شهدای نراق، زیبا و چشم نواز

بوستان جنگلی گیاهان مثمر شهدای نراق طبیعتی زیبای منظره شهری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بوستان جنگلی گیاهان مثمر شهدای نراق توسط شهرداری نراق در سطح ۱۰هکتار احداث شده است وحالا درختان آن رفته رفته به ثمرنشسته است و زیبایی و چشم نوازی طبیعت این بوستان الگویی مناسب برای منظرآرایی شهری است.

امین زاده شهردار نراق هدف از احداث این بوستان را ایجاد فضای سبز مفرح برای شهروندان و رونق گردشگری و ایجاد درآمد برای شهرداری عنوان کرد.

امین زاده گفت: در این بوستان، گونه‌های مختلف گیاهی مانند سنجد، بادام، عناب، زرشک، توت، شاه‌توت وگل محمدی در قطعه‌های مجزا کاشته شده که خصوصیت هر یک از این‌گونه‌ها جاذبه‌ای خاص و منحصربفرد برای شهروندان وگردشگران ایجاد کرده است.

یکی از گونه‌هایی که در سطح وسیعی دراین باغ بوستان کاشته شده است زرشک بی دانه یا زرشک پفکی است که شکوفه‌ای زیبایش در فصل بهار ومیوه‌های سرخ فامش در فصل پاییز جلوه‌های زیبایی را در این بوستان ایجاد می‌کند.

برداشت این میوه این میوه خوش طعم و خوش تصویر که به دلیل تیغ آلود بودن شاخسارهایش سختی‌ها و دردسر‌های زیادی دارد مدتی است که دراین بوستان آغاز شده وپیش بینی برداشت ۵تن ازاین محصول دربوستان شهدای نراق انتظار می‌رود.

شهردار نراق گفت: امسال همچنین بیش از ۵تن گل محمدی، از درختان مثمر بوستان شهدای نراق برداشت شده است و درآمد صدمیلیون تومانی را برای شهرداری ایجاد کرده است.

درمجموع از این بوستان ۱۰هکتاری درسال جاری بیش از ۱۰تن محصول به ارزش یکصد و۵۰ میلیون تومان برداشت شده است.

طرح توسعه وتجهیز سیستم آبیاری این بوستان با اعتبار۲۰۰میلیون تومان به تصویب رسیده و ازچندروز آینده اجرایی خواهدشد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.