سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان:

تکمیل موزه دفاع مقدس اصفهان نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است که تا اکنون مقدار کمی از آن تخصیص یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان امروز در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پیشرفت فیزیکی موزه دفاع مقدس را ۹۰ درصد بیان کرد و گفت: برای تکمیل و افتتاح موزه دفاع مقدس اصفهان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، این در حالی است که تنها حدود ۱۵ میلیارد تومان تا اردیبهشت سال آینده برای تجهیزات، آی تی و تولید محتوا تخصیص یافته است.

به گفته وی این مجموعه در ۲۲ هزار متر مربع در سه بخش طراحی شده که هشت هزار متر مربع محوطه باز، سالن چند منظوره و سالن‌های چند بعدی اسناد دفاع مقدس و کتابخانه است.

رضایی با اشاره به آیین نامه نحوه اداره و شرح وظایف موزه با محوریت شهرداری مرکزی، تصریح کرد: قرار بوده راست گردخیابان، برای دسترسی به ورودی موزه دفاع مقدس در چهار راه علامه امینی احداث شود که در دوره قبلی به تصویب رسید، اما اجرایی نشد.

وی موزه دفاع مقدس، مسجد و حسینیه، قبور شهدا و پارک غدیر را یک مجموعه کامل عنوان کرد و افزود: ایجاد دوگانگی نظر و سلیقه در این مجموعه برای شهروندان درست نیست بلکه باید همگی نگاه یکسان به فضا و مبلمان شهری و پیاده رو‌های این مکان داشته باشیم.

نباید از نقش زنان در دوران دفاع مقدس غافل شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به نامگذاری معابر شهری اصفهان اشاره و بیان کرد: نباید از نقش زنان در دوران دفاع مقدس غافل شد و زنده نگهداشتن نام آن‌ها در فضای شهری لازم است.

وی با اشاره به در پیش بودن مناسبت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اظهار داشت: بسیاری از جوانان از تشییع ۳۷۰ شهید اصفهان در یک روز بی اطلاع هستند و حتی این مناسبت را منتسب به آبان سال ۹۸ می‌دانند، از این رو باید برای مردم اصفهان و نسل جوان تبیین شود.

رضایی ادامه داد: این بنیاد رسالت ترویج فرهنگ مقاومت و حفاظت آثار و ارزش‌های مقدس، ثبت آثار و جلوگیری از نابودی آن، کمرنگ نشدن فرهنگ ایثارگری و دستاورد‌های دفاع مقدس را بر عهده دارد.

وی از رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب در اصفهان به مناسبت ۲۵ آبان خبر داد.

بودجه محرومیت زدایی مناطق شهری در بودجه ۱۴۰۵ لحاظ شود

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور، در نظر گرفتن بودجه محرومیت زدایی و ردیف بودجه اختصاصی در ابلاغ بودجه ۱۴۰۵ را یکی از مهمترین اقدامات برشمرد و گفت: این در حالی است که مبلغ بودجه اختصاصی نقاط محروم شهر اصفهان با آنچه پرداخت شده است همخوانی ندارد و در بسیاری از مناطق شهری بین بودجه مصوب محرومیت زدایی و مبلغ دریافت شده اختلاف وجود دارد.

مهروی پور تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌های مناطق محروم در گرو همین اختصاص بودجه‌هایی است که به درستی تحقق پیدا نکرده است و این‌مساله باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورا و شهردار این دوره به در آمد پایدار اعتقاد و تاکید دارند، از این رو سهم درآمد ناپایدار باید مشخص و برمبنای آن و بودجه پاک و حلال باید کارشود.

وی افزود: دریافت‌های غیر قانونی خودیاری‌ها با نظارت حراست شهرداری حذف شود.

مهروی پور با اشاره به مناسبت ۲۴ آبان؛ روز کتاب و کتابخوانی افزود: شاهد کم شدن کتاب و کتابخوانی در سطح خانواده هستیم بنابراین افزایش سرانه کتابخوانی ضروری است.

مهروی پور افزود: در دوره مدیریت شهری گذشته بودجه‌ای برای توسعه کتابخانه مرکزی و مخزن کتاب و تجهیز و تقویت کتابخانه در نظر گرفته شد و انتظار داریم این دوره نیز اعتبار مورد توجه اعطا شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگاه به مناطق محروم شهری و ترویج و تبلیغ کتاب و کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، طلاق و کودکان کار بسیار موثر است.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.