سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی پوتین برای حل بحران مهاجران در مرز لهستان

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه آماده است تا برای حل بحران مهاجران غیرقانونی که در مرز لهستان و بلاروس پیش آمده، همکاری داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرده که کشورش آماده است تا بحران مهاجران خارجی در مرز بلاروس و لهستان را حل کند.

پوتین در مصاحبه خود اظهار کرد: «قطعا اگر چیزی بستگی به ما داشته باشد، ما آماده همکاری در مورد این مسئله به هر راهی که ممکن است، هستیم.»

او در ادامه افزود: «از طریق رسانه‌ها در مورد آنچه در مرز بلاروس و لهستان می‌گذرد، آگاه شدم. من پیش از این با لوکاشنکو [رئیس جمهور بلاروس] در این مورد صحبت نکرده بودم. تنها پس از اینکه این بحران رخ داد من دو بار با او صحبت کردم».

پوتین در پاسخ به این ادعای مقامات غربی که روسیه تا حدودی مسئول بحران پیش آمده در مرز است، گفت: «وقتی ما در مورد خودمان بیانیه یا ادعایی را می‌شنویم من می‌خواهم به همه بگویم که خودتان مشکلات داخلی خود را حل کنید و سعی نکنید سوالاتی را که باید در کشور خودتان مطرح شود به دیگران منتقل کنید».

اوضاع در مرز لهستان، لتونی، لیتوانی و بلاروس هشتم ماه نوامبر رو به وخامت گذاشت. در این روز، هزاران پناهنده از بلاروس شروع به حرکت به مرز لهستان کرده و با موانع امنیتی از جمله صد‌ها سرباز لهستانی و سیم خاردار مواجه شدند. بروکسل رئیس جمهور بلاروس را مسئول اوضاع پیش آمده دانسته است. چند کشور عضو اتحادیه اروپا نیز خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور شدند.

در مقابل، لوکاشنکو گفته است که سیاست‌های خود غرب از جمله چندین دهه مداخله نظامی در خاورمیانه و شمال آفریقا باعث بحران فعلی شده است و افزود که دور قبلی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس توانایی کشورش را برای کنترل جریان‌های مهاجرتی ضعیف کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.