سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهرآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برنامه ریزی یکی از اصول مهم در موفقیت در کنکور

یک کارشناس آموزشی گفت: برنامه ریزی یکی از اصول مهم در موفقیت کنکور است، که دانش آموزان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

علی مهرآبادی کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اصول مهم برای موفقیت و کسب یک نتیجه عالی در آزمون سراسری اظهار کرد: موفقیت در کنکور به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مهم‌ترین نکته‌ای که دانش آموزان و پشت کنکوری‌ها باید به آن توجه کنند، برنامه ریزی مطالعاتی است.

او افزود: برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت دید بسیار خوبی به داوطلب می‌دهد و خیال او را آسوده می‌کند؛ مثلا درس زیست شناسی را تا آخر بهمن ماه بطور کامل یاد خواهم گرفت و در دوران طلایی عید به تست زنی و مرور مطالب و خواندن خلاصه‌هایی بپردازد که در طول سال به جمع آوری آن‌ها پرداخته است.

این کارشناس آموزشی با اشاره به داشتن محیطی مناسب برای مطالعه، تصریح کرد: بهتر تا داوطلب از هر چیزی که تمرکز او را بهم می‌ریزد دوری کند و با فکری آسوده به مطالعه بپردازد؛ بنابراین کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه از آنجا که محیط آرامی هستند و همچنین افرادی مثل خودشان که کنکور دارند در این مکان حضور دارند اشتیاق افراد را برای مطالعه بیشتر می‌کند و می‌توانند ساعات مطالعاتی زیاد و با کیفیتی در آنجا داشته باشند.

مهرآبادی عنوان کرد: نداشتن برنامه ریزی برای کنکور می‌تواند موجب افزایش استرس فرد شود، بنابراین باید از قبل برای مطالعه و آزمون‌های آزمایشی برنامه داشته باشید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.