سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان میزبان ۲رویداد بزرگ فرهنگی در هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری دومین دوره «جایزه قلم هگمتانه» و «نمایشگاه بزرگ کتاب ملایر» همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمدرضا احسانی, مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: هفته کتاب با هدف بزرگداشت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود و دومین دوره «جایزه قلم هگمتانه» و انتخاب کتاب سال استان همدان در راستای این رویداد فرهنگی اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در این برنامه، همه آثاری که درباره همدان تالیف شده بررسی می‌شود، افزود: از همه آثار نگاشته شده در این زمینه تجلیل می‌شود و آثار برگزیده و منتخب در این حوزه نیز معرفی و به صورت ویژه تقدیر می‌شوند ضمن اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره، برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی استان نیز تقدیر خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب در همدان نیز خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری جایزه قلم هگمتانه، در بخش ویژه‌ای تازه‌های کتاب استان نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

احسانی به برگزاری برنامه عصر کتاب اشاره کرد و گفت: این برنامه به تجلیل از یک نویسنده برجسته و بومی استان «هادی گروسین» (محقق و پیشکسوت حوزه تالیف و نویسندگی اهل همدان) می‌پردازد.

او گفت: اهدای کتاب به مراکز آموزشی و فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی، موسسات و مراکز فرهنگی و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با بیان اینکه یک نمایشگاه کتاب در شهر ملایر نیز برگزار می‌شود تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار و با عرضه ۴۰۰ عنوان کتاب و تخفیف ۵۰ درصدی به مدت یک ماه دایر می‌شود.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست و چهارم آبان تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.