سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۴۲ معتاد بهبود یافته در مراکز توانمند سازی اقامت دارند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: هم اکنون ۴۲ معتاد بهبود یافته در مراکز توانمند سازی جامعه پذیری و صیانت اجتماعی بهزیستی این استان اقامت دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: مراکز توانمند سازی، جامعه پذیری و صیانت اجتماعی مکانی برای استفاده افرادی است که برنامه درمان مواد مخدر و الکل مورد نظر را به اتمام رسانده اند و نیاز به مکانی دارند که به صورت شبانه روزی در آن اقامت داشته باشند.

وی افزود: مرکز توانمندی بعد از درمان اعتیاد محیطی امن و کاملا عاری از مواد و الکل است و این افراد به مدت یک سال به صورت رایگان در این مراکز اقامت شبانه روزی دارند.

این مسوول گفت: در این مدت تیم مددکاری حاضر در مرکز موظف است اقدامات لازم جهت ارتقای مهارت‌های زندگی، شغلی و جستجوی شغل، بازگشت به کار و جستجوی سرپناه یا مسکن و بازگشت به شبکه اجتماعی به ویژه خانواده را برای فرد درمان شده انجام دهد.

وارثی با اشاره به قوانین پذیرش در این مراکز، گفت: تمایل به پذیرش و اسکان داوطلبانه، دارا بودن سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، دارا بودن پاکی از سوءمصرف مواد یا الکل، نداشتن بیماری مسری و واگیر دار، نداشتن اختلال روانی حاد و فقدان سابقه کیفری مانند قتل عمد، آدم ربایی، تجاوز جنسی از مهم‌ترین قوانین پذیرش در این مراکز است.

به گفته وی، هم اکنون ۴۲ معتاد بهبود یافته در مراکز توانمند سازی جامعه پذیری و صیانت اجتماعی بهزیستی این استان اقامت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر یک مرکز مردان و یک مرکز بانوان در قزوین فعال و آماده پذیرش افراد بهبود یافته و بلامکان هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.