سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد:

سیاستگذاری مردم‌محور، اساس نگاه شورای ششم است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای شهر نهادی سیاستگذار برای مدیریت شهری است و سیاستگذاری‌های خود را باید به نظرات مردمی نزدیک کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، فاطمه سلیمی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به نشست‌های مستمر مردمی که در مساجد مختلف سطح شهر برگزار می‌کند، گفت: رویکرد شورای ششم، نسبت به پروژه‌هایی که تعریف می‌کند، پروژه‌های از مردم برای مردم، به منظور حل مسائل است.

او افزود: برهمین اساس، یکی از بهترین بستر‌ها برای اخذ نظرات مردمی، مساجد هستند؛ فرصت بسیار مغتنمی تا شهروندان بتوانند بی‌واسطه با مسئولان خود صحبت کنند و به طرح مسائل و دغدغه‌های خود بپردازند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در کنار نشست‌ها، بازدید‌های میدانی نیز در برنامه قرار گرفته است، ادامه داد: بازدید‌های میدانی موجب اتخاذ تصمیماتی با اثربخشی بیشتر می‌شود.

سلیمی با اشاره به فقدان مدیریت واحد شهری، بیان کرد: برخی مسائلی که در این جلسات از سوی شهروندان مطرح می‌شود، مربوط به اختیارات و ماموریت‌های مدیریت شهری نیست، ولی به‌عنوان نمایندگان مردم، قطعا مطالبات را پیگیری می‌کنیم.

او با بیان اینکه شورای شهر نهادی سیاستگذار برای مدیریت شهری است، تصریح کرد: سیاستگذاری‌های خود را باید به نظرات مردمی نزدیک کنیم و لذا شهرداری باید در اجرای پروژه‌های خود رضایتمندی و نقطه نظرات آن‌ها را لحاظ کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اشاره‌ای هم به پروژه‌های زودبازده و پیش‌ران توسعه در محلات داشت و تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری باید این پروژه‌ها را مطابق خواست مردم تعریف نمایند و به هیچ وجه نظرشان را به ساکنان تحمیل نکنند.

سلیمی بیان کرد: برهمین اساس، در جلسات کمیته نظارتی که پروژه‌های اولویت‌دار مطرح می‌شود، باید در کنار نماینده دفتر تسهیلگری، نمایندگان ساکنان و ائمه جماعات نیز باید حضور داشته باشند.
انتهای پیام //ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.