سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تربت حیدریه عنوان کرد؛

بدهی ۱۷۰ میلیارد تومانی اداره‌ها به شهرداری تربت حیدریه

رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: اداره‌های تربت حیدریه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اردشیر ریاحی رئیس شورای شهر تربت حیدریه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شورای شهر باید درک درستی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی داشته باشد و در این مسیر سلیقه‌ها و اختلاف نظر‌ها نباید مانع شوند.

او افزود: قانونی که در سال ۱۳۶۰ برای شورا‌ها تدوین و ابلاغ شده امروز دیگر قابل استفاده نیست و نیازمند بازنگری است، همچنین طرح تفصیلی هم که بخواهد خارج از شهر تدوین شود فایده‌ای برای مدیریت شهری و مردم ندارد لذا طرح راهبردی و عملیاتی را با نخبگان و فرهیختگان همین شهر طراحی و ابلاغ خواهد شد.

فروش اراضی زعفرانیه بدهی ۱۸۲ میلیارد تومانی به بانک شهر را پوشش می‌دهد

رئیس شورای شهر تربت حیدریه با بیان اینکه ارزش املاک شهرداری در زعفرانیه بیشتر از بدهی بانک شهر است، ادامه داد: با فروش اراضی زعفرانیه بدهی ۱۸۲ میلیارد تومانی به بانک شهر تسویه و مبلغی هم برای مدیریت شهری باقی می‌ماند.

ریاحی بیان کرد: با توجه به اینکه بدهی به بانک شهر یکی از دغدغه‌های مهم مردم این شهر است طی جلسه‌ای با نیکزاد، نایب رئیس مجلس و زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه با مدیران بانک شهر درخواست رقم بدهی دقیق را داشتیم که تا تاریخ ۳۰ دیماه. ۲۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

او تصریح کرد: پس از رایزنی با مدیران بانک شهر در نهایت این رقم به ۱۸۲ میلیارد تومان تقلیل یافت و قرار شد تا با فروش اراضی زعفرانیه این بدهی نیز تسویه شود.

رئیس شورای شهر تربت حیدریه به نحوه فروش املاک و پرداخت زعفرانیه اشاره کرد و گفت: املاک زعفرانیه توسط سه کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری و بلافاصله به مزایده گذاشته می‌شود و خریداران با پرداخت ۳۰ درصد قیمت ملک می‌توانند ۷۰ درصد قیمت باقیمانده را از بانک شهر تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد و با بازپرداخت سه ساله دریافت کنند، ضمن آنکه علاوه بر واریز ۳۰ درصد به بانک شهر آن ۷۰ درصد هم از بدهی شهرداری نیز کسر می‌شود.

جلسه انتخاب شهردار تربت حیدریه یکشنبه شب

او به روند طولانی انتخاب شهردار تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: پس از جلسات متعدد اعضای شورای شهر در نهایت به سه گزینه غیر بومی رسیدند که جلسه نهایی آن یکشنبه شب برگزار و شهردار نیز انتخاب می‌شود.

رشد بادکنکی پرسنل شهرداری

ریاحی بیان کرد:پرسنل شهرداری در سالیان اخیر رشد بادکنکی داشته است، شهر می‌تواند با مدیریت قوی، هوشمند و شهروندان هوشمند اداره شود و باید برای آن نیز برنامه ریزی شود.

او تصریح کرد: افرادی هستند که ۵ ماه است به شهرداری نیامده، اما حقوق دریافت می‌کنند و این در حالی است که شهرداری باید برای حقوق پرسنل خود روزانه ۱۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

رئیس شورای شهر تربت حیدریه تأکید کرد: ۱۴ نفر از افرادی که در پست‌های مختلف شهرداری تخلف کردند برکنار شدند و در همین جا اعلام می‌کنیم که شهرداری در رصد روزانه اعضای شورای شهر است.

تعیین زمان فقط برای اطلاع از بدهی است

اکبر آقابیگی رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر تربت حیدریه در خصوص علت تعیین زمان توسط بانک شهر گفت: زمانی برای پرداخت بدهی توسط بانک شهر تعیین نشده و آن زمانی که اعلام شد فقط به جهت آن بود تا مدیریت شهری بداند تا تاریخ قید شده رقم بدهی به چه میزان است.

او افزود: با پایان این زمان اتفاق خاصی برای بازپرداخت بدهی نخواهد افتاد و فقط میزان بدهی از آن تاریخ قید شده به بعد بر اساس گذر زمان مشخص می‌شود و این بدان معناست که چنانچه ما حتی قبل از ۳۰ دی ماه هم بتوانیم بدهی را تسویه کنیم رقم ۱۸۲ میلیارد تومان نیز قطعا کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه ادامه داد: مجموع اراضی تملک شده شهرداری در بافت فرسوده حدود ۳۳ هزار متر مربع با معابر است که به لطف الهی با فروش اراضی مقدار بدهی پرداخت و مبلغی برای مدیریت شهری باقی خواهد ماند.

حمید خوش طینت رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تربت حیدریه در خصوص وضعیت نامناسب آسفالت معابر شهر گفت: عمده مشکلات آسفالت در تربت حیدریه ناشی از عدم هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت رسان بخصوص اجرای طرح اگو است، کما اینکه حاشیه نشینی هم مزید بر علت شده و با ساخت و ساز‌های غیر مجاز برای مدیریت شهری نیز تعهد ایجاد می‌شود.

او به آسفالت و لکه گیری ۱۵ هزار متر مربع معابر شهری در سه ماه گذشته اشاره کرد و افزود: این فعالیت عمرانی حدود ۵ میلیارد تومان نیز هزینه در بر داشته است.

مهدی زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: شورای شهر تنها شورای شهرداری نیست، بلکه در کمیسیون‌های مختلف از مدیران دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌شود در خصوص مسائل متعدد مدیریت شهری بحث و تبادل نظر می‌شود.

سید جمال یوسف زاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در خصوص طرح تفکیک زباله گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ تن زباله در تربت حیدریه تولید می‌شود که از این میزان تنها ۷ تن به زباله گاه می‌رود آن هم سودی برای سرمایه گذار ندارد.

او افزود: زباله‌های موجود در زباله گاه تنها برای کمپوست مناسب است، لذا باید موضوع تفکیک زباله از مبدا در سطح شهر برای شهروندان فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/ا. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.