سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار: رفع موانع اقتصادی آذربایجان‌غربی با جدیت پیگیری شود

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی استان، گفت: رفع موانع اقتصادی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و باید با جدیت در این استان مرزی پیگیری شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در دیدار مدیران زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: مجموعه ادارات زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی بازوان اجرایی دولت هستند، زیرا اولویت نخست کشور در شرایط کنونی موضوعات اقتصادی است.

وی ادامه داد: رفع موانع اقتصادی در آذربایجان‌غربی نیازمند هم افزایی، هم اندیشی و استفاده همه جانبه از ظرفیت‌های استان است و باید فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه شناسایی و معرفی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان زمینه را برای ایجاد جهش‌های اقتصادی فراهم خواهد کرد و در این زمینه باید بسته‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

معتمدیان با تاکید بر ضرورت روان‌سازی فرآیند‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: موضوع روان‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری با حذف مشکلات اضافی و رفع موانع موجود در اجرای پنجره واحد سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های مربوطه باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت وزارتخانه‌ها و به ویژه وزارت امورخارجه در جذب سرمایه‌گذاران خارجی بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: تمام زیر ساخت‌های لازم برای حضور و جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی فراهم شده است و در کنار این شهرک‌ها، مناطق مستعد سرمایه گذاری در استان شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نگاه بانک‌های استان باید تغییر کند، بیان کرد: رویکرد اصلی بانک‌های استان حمایت از اولویت‌های استان خواهد بود و منابع بانک‌های دولتی و خصوصی فعال در استان در راستای پیشرفت و توسعه این منطقه هزینه شود.

معتمدیان در ادامه ظرفیت‌های پایانه‌های مرزی و گمرکی آذربایجان‌غربی را در کشور بی نظیر عنوان کرد و افزود: شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان باید بیش از پیش فعال شده و موانع موجود در پایانه‌ها و گمرکات استان برداشته و فرآیند‌های گمرکی روان شود.

وی با اشاره به اینکه استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه مختلف به ویژه اقتصادی دارد، بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها نیازی به ایجاد زیرساخت‌های جدید وجود ندارد و باید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فعلی به صورت ویژه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در کنار حمایت‌های مالیاتی از کسب و کار‌های کوچک و خرد، گلوگاه‌های فرار مالیاتی سازمان یافته در آذربایجان‌غربی شناسایی و برخورد‌های قضایی با این افراد صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین جذب اعتبارات ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند، زیرا برای اتمام طرح‌های نیمه تمام در کنار اعتبارات استانی نیازمند عزم جدی برای جذب اعتبارات ملی هستیم.

معتمدیان بر ضرورت ساماندهی و نظارت دقیق بر انبار‌های سازمان املاک تملیکی در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور و رییس قوه قضائیه بر ساماندهی و نظارت بر روند انبار داری املاک تملیکی در کشور، ضروری است این نهاد برای ساماندهی و جلوگیری از فاسد شدن برخی از اقلام موجود، با نظارت دستگاه‌های نظارتی نسبت به تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های خود اقدام کند.

انتهای پیام/ ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.