سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه های جهاد کشاورزی گلستان برای کشت محصولات پاییزه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: بارش اخیر باران در استان شرایط کشت پاییزه را برای کشاورزان فراهم کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه   از غرب  تا شرق استان بارندگی مناسبی رخ داد و شرایط برای زراعت فراهم است.

او افزود: کشاورزانی که هنوز اقدام به کشت نکرده اند در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند و بذور اصلاح شده و کود‌های شیمیایی را برای کشت دریافت کنند.

عباسی ادامه داد: در منطقه شمالی استان که شامل کلاله، مراوه تپه و آق فلا و بخشی از گمیشان می شود بارندگی نسبت به جنوب استان کمتر بوده است، اما شرایط برای کشت فراهم است و کشاورزان می‌توانند با ادوات موجود اقدام به کشت کنند.

او با اشاره به کشت انتظاری برای مناطق شمالی و کم آب استان گفت: در این روش بذر به زیر خاک می‌رود و با اولین بارندگی موثر بذر سبز می‌شود و اگر کشاورزان بخواهند در انتظار باران موثر باشند عملا دو تا ۳ هفته زمان کشت به تاخیر می‌افتد پس بهتر است از این روش کشت بهره ببرند. 


انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.