سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رصد مدارس کرمانشاه از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مدارس استان از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی رصد می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن نریمانی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نظارت بر فعالیت مدارس از حیث رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت : اکیپ‌هایی برای نظارت بر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا به مدارس استان اعزام می‌شوند.

او گفت : اکیپ‌های نظارتی به طور روزانه و مستمر در سطح شهرستانها، نواحی و مناطق به مدارس رفته و بر نحوه عملکرد مدارس از حیث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد اکیپ‌های بازرسی بسته به تعداد مدارس و دانش‌آموزان آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، چون بیشترین دانش‌آموزان را در ناحیه سه شهر کرمانشاه داریم بیشترین اکیپ‌های نظارتی نیز از همین ناحیه به مدارس اعزام می‌شوند.

او با بیان اینکه مدارس برای مقابله با شیوع کرونا ملزم به رعایت تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس هستند، افزود: مدارس اجازه ندارند با توجه به مساحت کلاس‌های درس بیش از ۱۰ و حداکثر ۱۵ دانش آموز را به یک کلاس بفرستند و از این حیث زیر ذره‌بین هستند.

او ادامه داد: مدارس مکلف بر نظارت بر رفتار‌های دانش آموزان از حیث ماسک زدن بوده و نباید اجازه بدهند دانش‌آموزی بدون ماسک سرکلاس درس حضور پیدا کند.

نریمانی سپس با اشاره به اهمیت نظارت والدین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، گفت: اگر مدرسه‌ای دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرد، خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات آموزش و پرورش و یا تماس با شماره‌های ۳۸۲۵۱۵۹۸ و ۳۸۲۲۳۳۷۴۸ تخلفات را گزارش کنند.

نریمانی با توصیه به خانواده‌ها برای توجیه کردن دانش‌آموزان برای ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، گفت: خانواده‌ها باید به دانش‌آموزان اصول خودمراقبتی را آموزش دهند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.