سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف عبور و مرور در کریدور قره باغ بعد از وقوع حادثه

پس از وقوع حادثه بین نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در کریدور قره باغ که موجب زخمی شدن سه سرباز شد، این کریدور به طور موقت بسته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اروپای آزاد، در پی حادثه صبح امروز (شنبه)  بین نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در کریدور قره باغ که به زخمی شدن دست کم سه سرباز آذربایجانی منجر شد، این کریدور به طور موقت بسته شد.

بر اساس گزارش منابع محلی، این حادثه بعد از آن رخ داد که یک غیرنظامی ارمنی در ایست بازرسی قره باغ، یک بمب دست ساز را به سوی مرزبانان آذربایجانی پرتاب کرد. پس از آن سربازان آذربایجانی به سمت خودروی فرد ضارب تیراندازی کردند. ضارب بلافاصله دستگیر شد.

این حادثه پنج روز پس از آن اتفاق افتاد که با شلیک سربازان آذربایجانی، یک غیرنظامی ارمنی کشته و سه ارمنی دیگر زخمی شدند.

ویدئویی که امروز در فضای مجازی منتشر شد، نشان می‌دهد مردی از یک خودروی عبوری، بمبی را به سمت ایست بازرسی آذربایجان پرتاب می‌کند.

این اولین بار است که جاده «استپانکرت - شوشا - بردزور» مسدود شده است. مقامات ارمنستان چندساعت پس از این حادثه اعلام کردند که اوضاع به حالت عادی برگشته و دوباره این مسیر حیاتی برای تردد خودرو‌ها باز شده است.

آخرین درگیری‌های گسترده در منطقه قره باغ در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. پس از درگیری ۴۴ روزه، دو کشور توافقنامه‌ای را با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به درگیری‌ها و شروع کار برای حل همه جانبه مناقشات امضا کردند. در ادامه، یک مرکز مشترک ترکی-روسی برای نظارت بر آتش بس ایجاد شد. در نهایت، روسیه نزدیک به ۲ هزار نیروی حافظ صلح را به مدت حداقل پنج سال برای نظارت بر توافق صلح مستقر کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آذربایجان باید به مام خود ایران برگردد.مردم عزیز آذربایجان بخش اصلی و سر ایران هستند.زنده باد وطن همه ما ایران و زنده باد تمامی اقوام ایرانی که در طول تاریخ در کنار هم با صلح و درک متقابل زندگی کرده اند.