سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۲۷۰ هزار دانش‌آموز در پویش مدرسه دوست داشتنی من

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از شرکت ۲۷۰ هزار دانش‌آموز در پویش به رنگ مدرسه با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من» خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدعلی قورچی‌بیگی مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سفر به شهرکرد گفت: در پویش به رنگ مدرسه با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من» بیش از ۲۷۰ هزار دانش‌آموز با فرستادن نقاشی در ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی مشارکت کردند.

او افزود: اجرای پویش به رنگ مدرسه یکی از پویش‌های طرح آجر به آجر است که در سراسر کشور به منظور توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی و کار خیر آغاز شده است.

قورچی بیگی ادامه داد: اجرای این پویش از ۱۵ شهریورماه امسال با هدف ترغیب هر چه بیشتر مردم به امر مدرسه‌سازی از سوی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور آغاز شده و نقاشی‌های جمع آوری شده در این طرح به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

او اظهارداشت: حامی مالی پویش به رنگ مدرسه نیز به منظور مشارکت در این پویش در هر استان یک مدرسه احداث خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


قورچی بیگی با اشاره به تعهدات خوب خیران در احداث مدارس جدید گفت: قدردانی از خیرین و برگزاری آیین تجلیل از خیران مدرسه‌سازی همچنین انجام تعهدات دولتی یک راهکار در راستای فرهنگ مدرسه سازی و حمایت ازخیران مدرسه‌ساز است.

او خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر برای نهادینه کردن فرهنگ خیر مدرسه‌سازی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرا شده تا خود دانش‌آموزان نیز با فرهنگ خیری ساخت مدرسه آشنا شوند.

او به نتایج خوب این پویش اشاره کرد و گفت: در پویش به رنگ مدرسه که هر هفته یک برنده با جایزه ۴۰۰ هزار تومانی داشت چند نفراز دانش‌آموزان جایزه خود را برای کمک به مدرسه اهدا کردند.

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی یک کار خیر و ارزشمند است، گفت: ساختن مدرسه یک کار سخت است و اجرای طرح مدرسه‌سازی خیری توسط بانوان و زنان یک کار ارزشمند و قابل ستایش است.

 او افزود: در کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه، به امر آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت توجه خاص می‌شود و مدارس در این کشور‌ها مجهز و پیشرفته هستند و در کشور ما به دلیل مشکلات اقتصادی برای توسعه مدارس و داشتن مدارس پیشرفته و مجاز به تلاش و همت خیرین نیاز است تا مساوات و عدالت آموزشی در سراسر کشور برقرار شود و دانش‌آموزان در یک فضای آموزشی استعداد‌های خود را شکوفا کنند.

قائدامینی به اجرای عملیات ساخت مجمع خیران مدرسه ساز در استان توسط یک بانوی فرهنگی و خیر مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مجمع زمینه فعالیت بیشتر برای فرهنگ سازی در حوزه مدرسه‌سازی افزایش پیدا می‌کند.

۴۷۰ مدرسه خیرساز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز در استان ۴۷۰ مدرسه احداث کردند، گفت: در این مدارس بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس احداث شده است.

او افزود: برای ساخت این مدارس با ۱۸۰ هزار مترمربع یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی خیرین نیک‌اندیش هزینه شده است.

کامران رهی گفت: با اجرای طرح آجر به آجر، عملیات ساخت ۲ مدرسه در فلارد شهرستان لردگان و بازفت شهرستان کوهرنگ آغاز شده است.

پویش "به رنگ مدرسه" چهارمین پویش طرح آجر به آجر است که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با موضوع مشارکت و نوع‌دوستی و افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به موضوع مدرسه‌سازی تا ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز ادامه داشت.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.