سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان همدان؛

بیش از ۴۲ تن تخم مرغ در روز تولید می شود

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: روزانه حدود ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین فضلی,مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: به استناد دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی استان با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و دبیری مدیریت توسعه و بازرگانی سازمان و حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مانند استانداری، اداره اطلاعات، اداره تعزیرات، سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان بازرسی، اداره کل دامپزشکی و پشتیانی امور دام تشکیل شد.

او ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه تامین امنیت غذایی، بررسی راهکارها، پیشنهادات و برنامه‌های تولیدی در بخش کشاورزی است که با توجه به اهمیت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه اولین جلسه کارگروه به بررسی وضعیت مرغ و تخم مرغ گذشت.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی افزود: ماهانه حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تولید مرغ گوشتی داریم که متناسب و بالاتر از نیاز مصرف استان است و روزانه حدود ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ تولید می‌شود که ۷۰ درصد برای مصارف خانوار استفاده می‌شود و ۳۰ درصد مابقی برای مصارف صنعتی و قنادی است.

فضلی تاکید کرد: قیمت هر کیلو تخم مرغ در مرغداری ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان در عمده فروشی کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
درود