سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسخه جدید برای بازار خودرو؛ واردات در قبال صادرات خودرو انجام می شود؟

نمایندگان در نشست علنی در مورد اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان در مجلس موافقت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، واردات خودرو با رفع ابهاماتی که شورای نگهبان به آن گرفت روز گذشته در مجلس شورای اسلامی رای آورد؛ نمایندگان در نشست علنی چهارشنبه ۲۶ آبان ماه با گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان با ۱۹۳ رای موافق، ۹ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بر این اساس ماده (۴) این طرح بدین شرح اصلاح می‌شود: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌ها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو آزادسازی واردات خودرو می تواند اثرات مثبتی بر بازار خودرو داشته باشد؛ به طوری که می تواند قیمت خودروهای داخلی و وارداتی را تا حد زیادی کاهش دهد.

مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو معتقد است که آزادسازی واردات خودرو قیمت خودروهای داخلی و وارداتی کاهش می دهد.

ابوالفضل خلخالی دیگر کارشناس صنعت خودرو نیز می گوید واردات خودرو می تواند باعث افزایش عرضه در بازار و تعدیل قیمت ها شود همچنین فضای انحصاری را از خودروسازان حذف کند و یک فضای رقابتی ایجاد کند و باعث افزایش کیفیت خودروها شود.

او بیان کرد: مهم ترین نکته این است که واردات نباید به تولیدات داخل لطمه بزند. بر این اساس باید برای واردات سقفی در نظر گرفته شود.   

از طرفی طی چند روز گذشته شاهد نوسانات قیمتی در بازار خودرو هستیم؛ خبر افزایش قیمت محصولات دو خودروسازی و لغو آن به فاصله چند روز بازار را هم با واکنش های مختلفی همراه کرد.

در این افزایش قیمت ها، محصولات ۲ خودرو ساز از ۱۴ تا ۴۴ درصد گران شد. تا جایی  که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۶۰ میلیون تومانی از ۱۲۷ میلیون به ۱۸۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز از ۱۲۴ میلیون به ۱۴۵ میلیون تومان، پژو پارس بنزینی از ۱۴۰ میلیون به ۱۶۰ میلیون تومان، رانا پلاس از ۱۸۰ میلیون به ۲۰۸ میلیون تومان رسیده است.  

همچنین تیبا ۲ از ۱۰۶ میلیون به ۱۲۳ میلیون تومان، کوئیک s از ۱۵۶ میلیون تومان به ۱۷۸ میلیون تومان، شاهین از ۳۰۰ میلیون به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است. موضوعی که مسئولان شورای رقابت آن را پس از اعلام رسمی 2 خودروسازی، تکذیب کردند و گفتند که خودروسازان باید محصولات خود را با قیمت گذشته بفروشند.  

 این افزایش قیمت در ابتدا در جلسه 28 مهرماه سران قوا مطرح شده بود، جلسه ای که با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود. پس از آن در اقدامی ناگهانی شورای رقابت از روند قیمت‌گذاری کنار گذاشته و وزارت صمت، متولی قیمت‌گذاری و تنظیم بازار خودرو شده است.

پس از آن خودروسازان ادعا کردند که افزایش قیمت خودرو با مصوبه و مجوز وزارت صمت انجام شده و حتی قیمت‌ها را این وزارتخانه تعیین و به خودروسازان اعلام کرده است. اما این پایان ماجرا نبود و به دنبال مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، اعلام کرد که افزایش قیمت خودرو منتفی شود و اینگونه مخالفت رسمی خود را اعلام کرد. 

خودروسازان چرا افزایش قیمت دادند؟

کریمی سنجری کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به نظر می رسد که قیمت خودرو در بازار، بر اساس نرخ تورم در کشور تعیین می شود یعنی در یک مقایسه ای که بین نرخ تورم عمومی کشور با نرخ افزایش خودرو در طول 3 سال گذشته انجام شود، متوجه خواهیم شد که تناسب زیادی بین این 2 نمودار وجود دارد. 

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: به عبارت دیگر قیمت گذاری دستوری کمترین تاثیر را در کاهش قیمت خودرو در بازار داشته است. از یک سو همین قیمت گذاری دستوری باعث شد که شرکت های خودروساز  بخشی از توان تولید را برای عرضه خودرو از دست دهند. طبیعتا تورم در کنار کاهش و افت تولید 2 عامل اصلی بودند که تاثیر زیادی در افزایش قیمت خودرو در بازار داشتند.

سنجری تشریح کرد: در کنار این موضوع، انجام قرعه کشی برای اینکه خودرو را به افراد خاصی با نرخ یارانه ای تحویل دهند،  نتیجه قیمت گذاری دستوری بود. در کشور بین یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو نیاز است چطور ممکن است در یک فرآیند قرعه کشی پنج میلیون نفر ثبت نا می کنند.

او تشربح کرد: ثبت نام کنندگان دنبال این هستند که از یارانه خودرو استفاده کنند. این رفت و برگشتی که اتفاق افتاد باعث شد قیمت ها در بازار مجدد متزلزل شود؛ یک بار قیمت گذاری دستوری را حذف شد و شوکی به بازار منتقل شد و مجدد باعث شد به صورت مقطعی قیمت ها افزایش پیدا کند.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: اگر صبوری رخ می داد و شرکت ها متعهد می شدند که عرضه خودرو را افزایش دهند، طبیعتا در کوتاه مدت قیمت ها کنترل می شد اما اکنون مجدد شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.   

با آزادسازی، قیمت خودرو به کدام سمت می‌رود؟

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: قیمت گذاری دستوری به نوعی باعث ضرر و زیان خودروسازان و قطعه سازان شد و اکنون با طرح اخیر، مشکلات این صنعت حل خواهد شد.

او بیان کرد: اکنون ذی نفعان صنعت خودرو شامل سهام داران بورسی و غیر بورسی، خودروسازی قطعه سازان و زنجیره تامین آنها، از این طرح بهره می برند و اثرات مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌ سازان خودروی کشور ادامه داد: از طرف دیگر مشتریان نهایی که به نوعی ذی نفع اصلی را صنعت خودرو به عنوان مشتری نهایی این صنعت هستند، خودرو را ارزان تر و با قیمت کارخانه و بدون واسطه خرید خواهند کرد.

به گفته محبی نژاد اکنون شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ درصد یعنی ۲ برابر بازار و در محصولات سایپا ۳۰ درصد اختلاف است که این واسطه گری ها، دست دلالان را کوتاه نمی کند.

اگرچه فعلا افزایش قیمت خودرو منتفی شده، اما به نظر می‌رسد که دولت تصمیم به افزایش قیمت خودرو گرفته و بعد از تصمیم خود منصرف شده است. یا اینکه واکنش‌های مردم به افزایش قیمت دولت را از تصمیم خود عقب نشانده است.

آخرین تصمیمات در خصوص بازار خودرو طبق گفته رئیس جمهور و وزیر صمت به ستاد تنظیم بازار و همچنین مصوبه جدید مجلس بستگی خواهد داشت.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
الان ک دوباره سود و منفعتش توجیب ایرانخودرو و سایپا میره,انحصار روی انحصار
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چقدر از زندکی خسته ام
نه میشه خونه خرید. نه ماشین خرید. نه با جیب کافی سفر رفت. نه ازدواج کرد....
از ماست که بر ماست!!!!!
۱۸:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
از ماست که بر ماست!!!!!
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
شما اگه بگن از پراید و پورشه کدوم رو انتخاب میکنید کدومو انتخاب میکنید حالا خارج از کشور که هر دو موجود به نظرتون مصرف کننده محصولات اشغال این دو خودرو ساز رو میخره ما هم مجبوریم و تن به این انحصار دادیم
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
واقعا که واردات خودرو رو نمی خواهید آزاد کنید مثل بچه آدم بگید آزاد نمی کنیم دیگه این مسخره بازی ها چیه (واردات در مقابل صادرات) واردات وآزاد می کنیم ولی یه شرطی می گذاریم که هیچکس نتونه وارد کنه.( به یکی گفتند چی می فروشی گفت پدرمو گفتند آدم مگه پدرشو می فروشه گفت نترسید یه قیمتی می گم که هیچ کس نتونه بخره )حکایت واردات خودرو شده همین
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام هموطن عزیز،تا میتونیدنفرین خدا را برهرچه مسئولین ظالم بفرستید۹۰ درصد مردم مخالفند،بالاخره نفرین مردم اونهارا سرنگون خواهد کرد،بامید برگشت شادی قبل انقلاب برای ایران وایرانی مازنده ایم،،،
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
ها والا هر چه پراید و۴۰۵تولید میکنید باکشتی بارر کنید ببرید وسط دریا که رسیدید خالی کنید
اونوقت قیمتش بکشید رو ماشینهای خارجی(ژاپنی و کره ای وووو)که از اونور میارید بگید فروختیم. وبجاش اینا را آوردیم
آره خدا خیرتون بده شاید ازاین طریق چهره شهر ازاین آشغالها پاک شد
عباس
۱۹:۵۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
این کار خوبیه ،یعنی ۱۰۰نفر امریکایی ثبت نام کنند منم براشون قرعه کشی میزارم هرکی برنده شد خوش شانترین مرد دنیاست چون پراید برده،بعد تازه باید چند تا رنجرور بده تا پرایدو بدیم،جمع کنید خودتون .....
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
ایران یک قهرمان می خواهد خط فهم مسئولین بکشد بالا
مثلا پراید به المان صادر کنیم بنز وارد کنیم
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
پراید ببرن پورشه بیارن عالیه
محسن
۱۷:۲۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
16سال هست ازعلم دنیاباوردات بی رویه عقب افتاده ایم.الان بایدده نیروگاه هسته ای جهت تولیدبرق داشته باشیم وباهاش خودروهای برقی وپاوربانک وموبایل شارژکنیم.برجام ومذاکرات فقط دردسربوده اند.
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
این مجلس نشینان انقلابی نمی دانندکه این کار مختص مافیای خودرو و وزارت صمت میباشد. و در ضمن بهترین خودروهای ما بیش از 2500 دلار نمی ارزد . این قمیت رو هم همان شرکتی اروپایی که تست کیفیت و امنیت خودرو رو انجام میدهد تعیین کرده.
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
این مجلس نشینان انقلابی نمی دانندکه این کار مختص مافیای خودرو و وزارت صمت میباشد. و در ضمن بهترین خودروهای ما بیش از 2500 دلار نمی ارزد . این قمیت رو هم همان شرکتی اروپایی که تست کیفیت و امنیت خودرو رو انجام میدهد تعیین کرده.
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
مثل اینکه مدل ماشینای لوکسی که یه عده ای سوار میشن داره قدیمی میشه، میخوان ماشین صفر وارد بشه جایگزین کنن. متاسفانه دست مردم عادی که نمی رسه. خنده داره! واردات خودرو به شرط صادرات قطعه/خودرو، تازه اونم به تعداد محدود! خب این همینه که گفتم دیگه! راست میگن ماشینای دست دوم خارجی وارد کنن تا مردم عادی هم بتون بخرن.
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خدا جد و آبادت رو بیامرزه گل گفتی
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
مثلاً ۴۰۵ ..۴۰ سال پیش فرانسه روکه از رده خارج شده صادر کنیم به فرانسه بعد چی بخریم یا اینکه ۱۰۰ تا پراید بدی آلمان ی دونه بنز وارد کنی خنده داره...
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
اینا همش بهونه است ، میخواستن برای خودشون ماشین بیارن بازهم و بازهم بخورن ولی مردم معمولی و عادی مثل ما دوباره خودرو های ایرانی و با قیمت های بالاتری بخریم
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
از ناظر امروز تشکر میکنم نظرات مخالفو انتشار میده ناظر دیروز تمام نظرات مخالف مردمو حذف میکرد
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
مسخره کردن مارو. اینا اگه قابلیت صادرات داشت که خودمون سوار میشدیم. ای خدااااااا!حق الناسه مسول بی درد.
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
بدبختی کشور نگاه کنید خودش تا حالا ماشین تولید نکرده با ماشین های 50سال پیش دارد مردم می دوشد میوخواهد صادرات هم کند کشوری که دارد برای فرانسه وچین ماشین می فروشد
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
این قدر به اصطلاح کارشناس برای خودتون ردیف نکنید راه حل خودرو انحصارشکنی هست که فعلا مجلس انقلابی براش اهمیتی قایل نیست
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۰۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
از بس اینو گفتم زبونم مو درآورد به جان خودمون
ایران عزیز ما باید به ظرفیت تولید ده ملیون خودرو در سال برسد و یا به این ظرفیت نزدیک شود و گر نه میباید واردات خودرو آزاد شود.
خصوصا خودروهای پاک و با تکنولوژی روز همچون خودروهای هیبرید و خودروهای نوین برقی که تعرفه این نوع خودروها صفر و حتی پاداش خرید و جایزه خرید هم داشته باشند.
گذاشتن تعرفه برای خودروهای پاک اشتباه بزرگی است و واردات این نوع خودروها برای همگان باید آزاد شود و این خواسته ما ملت است.
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
عجب خخخخخخ
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
بااین قانون هم منافع مافیاحفظ می شود وهم قیمت خودروکاهش پیدانمی کنه.
ح
۱۵:۲۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
میگفتن به اقای رییسی رای بدین قیمت ها به ثبات میرسه ولی بد و بدتر شدم .پراید نخاله چی داره که شده ۱۵۰ میلیون شده دردمو به کی بگم خدا
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
متاسفم مردم رو بدبخت کردن دیگه گاری هم نمیتونن بخرن...تا کی اخه
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
در کشورهای دیگر اگر خودرو ساز یک مورد از ابشنهای خودرو را نگذارد جلو ورودش به بازار گرفته میشود شما نگاه کنید ذه درهای پراید قبلا میگذاشت الان نمی گذاره راحت داره به مردم قالب میکنه چرا چون دولتی، کسی نیست به انها چیزی بگه ولی این شرکت اگر خصوصی بود نمایندهها و وزارا چادر می زدند در شرکت که خودرو تولید نکنه مگه خودرو با کیفیت.
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
بعضی کالاها ارزش تکنولوژی دارن مثلا یه لب تاپ 15 سال پیش نمیتونی به قیمت روز بفرروشی و یا یه ماشین ریسندگی 10 سال پیشو ، پراید قیمت تموم شدشم 300 باشه ارزشش 50 تومنه‌
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
راه حل چندین دستگاه بولدوذر برای صاف کردن اون دو کارخانه است یا تبدیل به کارخانه مونتاژ چندین شرکت خوب که تو جهان یکم کم آوردن مثل میتسوبیشی سوزوکی و فیات و‌اپل و سانگ یانگ ، دست مزد بهترم میدن
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
وای ازین همه اعتماد به نفس میخوام برم به سمت اورانوس محو بشم ، اخه کی این ماشینارو میخره سوریه و عراقم که اونجا تاکسی بودن نمیخوان ، داستان ازار مردم ایران تو بحث خودرو رو تمام جهان فهمیدن ،
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
از ماست که بر ماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
باهوشا الان این اشغالا رو میخواید صادر کنید تو اروپاو امریکا و شرق و غرب اسیا هم قرعه کشی میزارید عایا؟؟؟
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
حرکات نمایشی جواب نمیدهد ، مردم عادی که نمیتونن صادرات داشته باشن میوفته دست مافیا خودرو و قطعه و دوباره داستانهای گذشته اتفاق میوفتد ، همه اینا و تحلیلها شعر و داستان است و فقط واردات با تعرفه زیر 5 درصد و بدون محدودیت مشکل حل میکند ، اگه ارز نیست این قطعات و ماشین چینی از کجا میان اگه تهاتر است خوب ماشین تهاتر کنین
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
ساقی این مجلسی ها کارش خیلی درسته
عدالتخواه
۱۴:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
سلام لطفااطلاع رسانی شود سیاستمداران ایران که مانع از اجرای واردات خودرو بدون هزینه گمرکی و قیدوشرط میشوندوبرای واردات خودرو شرط میگذارند درواقع عقل سلیم و درستی ندارند وملت ایران راازتکنولوژی جدید و بروز دنیا دارندبه هرطریقی محروم میکنند مثل اینکه نون خشک بیارونمک ببر!!!تا این مملکت دست عده ای سیاستمدارنادان وابله باشدملت ایران بایدطعم غ فشار اقتصادی تحمل کنند و بجای پیشرفت کشور پسرفت خواهدشد
I
۱۵:۳۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
واقعا
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
بازم انحصاررررر
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
این طرح صرفا " مجوزی است قانونی برای انگل زاده ها و رانت خوارها که بتوانند خودرو خارجی با قیمت ارزان برای خودشان و خواص وارد کنند ! چه دلیلی دارد مردم عادی بتوانند سوار ماشین خوب بشوند ، خلاصه بین مردم عادی و خواص باید یک تفاوت وجود داشته باشد ؟ باید از خودرو هر کسی به توان مالی و اشرافگری او خانواده اش پی برد !
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
آقایونی که تصمیم گیری می کنید اینویه بچه ۱۰ سالم میتونه بفهمه شماچطورنمی فهمید مثلا بنزواردکنیدپرایدصادرکنید.خجالت نمی کشید..تازمانی که امثال شماهابرای این مملکت تصمیم میگیریدمابایدمنتظربدترازینهاباشیم که به سرمردم میاداقتصاداین مملکت باتصمیم گیریهای غلط به اینجارسیده.اندکی تفکر!!!!!!
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
وقتي قيمت دلاري پرايد كم كم داره به بنز مي رسه، چرا كه نه!
ما همچين ملتي هستيم كه پژو پارس رو ٣٥٠ ميليون مي خريم و سوار ميشيم ولي زورمون مياد كسايي كه زحمت كشيدن و پول درآوردن سوار ماشين هاي بهتر بشوند!

يادتون نره كه همين هفته پيش خودروسازها داشتن گرون ميكردن و تا وقتي كه انحصار باشه، جولان ميدن!

پاي بحث كيفيت كه مي رسه ميان ميگيد ماشين هاي ايراني آشغالن!
پاي واردات كه مي رسه ميگيد چرا وارد مي كنيد!
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
چرا قیمت خودرو بر اساس درامد کارگر نرخ گذاری نمیشه الان یک کارگر چند سال باید کار کنه یه خودرو بخره
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
یعنی رسما مردم رو مسخره کردن
واردات خودرو به شرط صادرات خودرو؟؟؟؟
اگر ما خودرو داشتیم که صادر کنیم دیگه قرعه کشی نمی کردیم که
آخه این لگن ها رو ما از مجبوری با خفت و قرعه کشی میخریم کشورهای دیگه مگه مجبورن بخرن؟؟
تازه برای واردات میخواید سقف بزارید که خودروساز داخلی اذیت نشه؟؟
جمع کنید این سیرک مسخره رو
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
یکدفعه بگین واردات نداریم این مسخره بازی ها چیه کی میاد خودروهای آشغال مارو بخره
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
از کجا میخوان خودرو بیارن صادر کنن؟ اگه خودرو دارن بدن به ملت، خدایا مارو از شر احمق ها نجات بده
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
عین حقیقت را گفتید. خدایا ما را از دست مسول یا مسولین نجات بده. امین یا رب العالمین
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
واقعا چه طرح مسخره ای صادرات خودرو در قبال واردات خودرو یعنی یک مشت خودرو پراید و امسال اینها را کسی خریدار هست
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
الان دیگه کشورهای بدبخت بیچاره هم بابت این اشغالها پول نمیدن مصرف کننده اینها مردم مجبور ایران هستن شاید اشانتیون قبول کنن.
m
۱۲:۴۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
مثلا یه خارجی بیاد به جای بی ام و، دنا سوار بشه یا پراید خخخ یعنی الان یه پرایدی که به ۲۰۰ میلیون رسیده که ۲۰ هم از سرش زیادیه مابا داشتن اینچنین دولتی خیلی خوشبختیم خودمون نمیدونیم!
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
هیچ کشوری ماشین ایران بایک ریال نمیخوادمگرمردم بدبخت خودمان
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا ماشین های ایران خیلی هم مشتری داره
تو فیلم ها برای تصادف و فرستادن ته دره بسیار ایدال میباشد
شما مخالف پیشرفت خودرو سازها هستید
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
خودروسازان غول های بی شاخ ودمی هستند که سعی می کنند دراین سیاستها کم نیارندو مردم رابیشتر بدوشند
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
خودروساز چکار کنه دوست عزیز اون کارش رو خوب انجام داده اصول بازرگانی هست، یک دنا داده مفتی بجاش قیمت میلیونها دنا را از ملت می گیره.
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
پراید ۵۵ الاغ بی بخار بدم. مازراتیی ۴۴۰ اسب بخار بگیرم . ۱۰۰ سال. خخ
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
خدایش چقد مسخره میکنین مارو ..مثلا تارا بده لکسوس بگیر...ابرومونو بریدن تو سطح بین الملل با این قانون ابکی تون
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
آخه کی این آشغالهارو میخره
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
یعنی خودتون خندتون نمیگیره خدایش !!! اخه کدوم احمقی میاد اشغالای ما رو میخره !!!
محمدرضا
۱۳:۱۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
فعلا ژاپن، آلمان، آمریکا، فرانسه و کشورهای حوزه خلیج فارس زنبیل گذاشتن
saeid
۱۲:۰۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
با این مصوبه عملا نمی خوان خودرو خوب وارد کشور بشه و طیف خاصی میتونن وارد کننده باشن و بازم مجبور این ماشینای ...... ایرانی رو سوارشیم. متاسفم برای صنعتی که فقط به فکر منافع خودشه نه مصرف کننده
منتقد
۱۱:۴۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
کار بسیار درستی هست. باید قانون گذاران به خود ببالند. هیچ کس در هیچ کجای دنیا قانون را به این زیبایی مسخره نکرده،
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
اخه کدوم کشور ماشینای ما رو میخره؟
مرتضی
۱۱:۲۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
آخه کدوم احمقی میاد ماشینای بنجول سایپا و ایرانخودرو رو بخره که بخوایم صادر کنیم.
مرندی
۱۱:۲۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
یک جای قانون میگه می خواد خودرو از انحصار دو شرکت خارج کنه. بعد میگه هر کس خودرو تولید کنه و صادرات داشته باشه خودرو وارد کنه .شبیه یک جوک می مونه کی توی این مملکت خودرو تولید میکنه جز این ۲ شرکت .منظور این قانون اینه که انحصار واردات هم به این ۲ شرکت داده بشه که خون مردم رو بیشتر توی شیشه بکنن
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
به نظر من این دو شرکت باید بسته شود
یا اگر میخواهید اجازه ورود خودروهای خارجی به کشور را بدهید انجام بشود اما نه با تعرفه های گمرکی وحشتناک بلکه با تعرفه گمرکی صفر درصد و باید از طریق نمایندگیهای رسمی آن کشورها در ایران خودرو به خریدار تحویل شود بدون هیچگونه واسطه و دلالی آنوقت بیایند این دو خودروساز رقابت کنند و البته مدیران این دو شرکت بلدند چطوری لابی کنند با شرکتهای خارجی که این هم باید جلوی آن گرفته شود
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
یه بخشی از سهام این دو تا خودروساز که مال دولته هرچس گرونتر بشه به نفع اونم هست هرجاییم که میتونن پول بیت المال را بهشون وام کم بهره با سررسید طولانی میدن کلی فک وفامیلشونم که اونجا دارن کار میکنن مگه میشه ببینندش
کاوه
۱۱:۰۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
یکروز پدری فرزند خود را برای فروش به بازار می برد در راه فرزند از پدر می پرسد چطور دلت می آید مرا بفروشی ؟ پدر که دلش به درد آمده بود گفت نترس فرزندم قیمتی بر روی تو خواهم گذاشت که هیچکس نخرد ! دقیقا شده حکایت حمایت مجلس از تولید کننده گان ارابه مرگ در ایران !
علی
۱۰:۴۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
دقیقا این کارشناسان که نظر دادن متن شرایط واردات خودرو رو خوندن ؟؟؟؟؟
مگه یه آدم معمولی میتونه خودرو یا اجزای محرکه صنایع خودرویی صادر کنه ؟؟؟؟
در کل نتیجه اش میشه بازم انحصار خودرو سازها برای واردات خودرو و ماشین 300 تومنی رو به قیمت 2 میلیارد بفروشن به مردم
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
جوک خنده داری بود.مردم دنیا مجبورنیستند فرقون های مارابخرندوبلافاصله بعدازخرید ببرند به نمایندگی یاتعمیرگاه.
جواد
۱۰:۲۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
صادرات پراید در مقابل واردات بنز
خدا پدرتونا بیامرزه تو این مشکلات اقتصادی یکم ادما میخندونید هههههههههاهاهاها
Saran
۱۳:۲۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
دادا اینو خوب اومدی
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
بهتری خودروهای ایرانی هم در بدترین کشورها خریدار ندارد. یک دفعه بگویید که نمیخواهید آزاد کنید.
بختیاری
۱۰:۱۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
واردات خودرو برقی علاوه بر آزاد شدن باید تشویقی و پاداش هم داشته باشد.
ناصر
۱۰:۱۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
باز کلاه گشادتری بر سر مردم گذاشتند الان خودرو سازان پراید رو به سوریه میدن جهار میلیون و سمند رو به ونزوئلا میدن ۶میلیون در عوض یک خودرو بنجل چینی پنجاه میلیونی وارد میکنن و به مردم میدن دو میلیارد تومان.
سعید
۱۰:۰۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
این مصوبه هم برای خودروسازان و مرفهین بی درد کسی به فکر مردم نیست؟؟
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
مث برجام بازی با افکار عمومی هس. یه فریب هس

یه مدتم با همچین چیزی مردمو فریب میدن
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
من که ماشین خارجی وارد ایران بشه ترجیح میدم خارجی بخرم تا ایرانی
m
۱۲:۴۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
ماشین رو اگر بیارن به ۲ برابر قیمت دولت ما به مردم خودش میفروشه
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
انشالله به حق 5تن آل عبا دو خودرو سازایرانی محوونابود بشند.وروی خوش از زندگی خود نبینند.اللهی آمین
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
با دعا هرگز نابود نمی شوند اگر با دعا ظالم از بین می رفت امام حسین ع بجای به خطر انداختن خانواده و بهترین یارانش دعا می کرد

امام حسین ع با قیام مبارکش به ما داد در مقابل ظالم سکوت نکنیم
ظلم تنها با ایستادگی در برابر ظالم متوقف می شود ولا خیر
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
هدیه انحصار واردات مجلس به گاریسازها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!