سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه هوشمند توزیع مرغ در قزوین راه‌اندازی می‌شود

سامانه هوشمند توزیع مرغ با هدف حذف هرگونه واسطه و توزیع خارج از شبکه در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محسن بخشی میرکل پست استان قزوین با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند توزیع مرغ گفت: با کمک این سامانه و اپلیکیشن متصل به آن که روی تلفن هوشمند نصب می‌شود، مرغ از درب مرغداری تا کشتارگاه و سپس مغازه‌های سطح شهر نقطه زنی شده و رصد و پایش می‌شود.

وی افزود: در این سامانه میزان تناژ مرغ در مرغداری‌ها ثبت شده و تمامی خودرو‌های حمل مرغ زنده و کشتاری پس از تحویل مرغ آن را ثبت خواهند کرد، سپس با وجود جی پی اس مسیر حرکت خودرو‌ها رصد شده و تا واحد‌های صنفی عرضه مرغ تحت نظارت قرار می‌گیرند.

به گفته بخشی، جمع آوری اطلاعات دقیق از مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، خودرو‌های حمل مرغ زنده و کشتاری و واحد‌های صنفی عرضه مرغ یکی از ملزومات اجرای این طرح است که اقدامات لازم برای ایجاد این بانک اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل پست قزوین تصریح کرد: سامانه هوشمند توزیع مرغ با نظارت اداره پست در استان‌های دیگری مانند قم اجرایی شده و بسیار موفق عمل کرده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این مهم را در استان قزوین نیز عملیاتی کنیم.

بخشی خاطرنشان کرد: سامانه هوشمند توزیع مرغ موضوعی بود که قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی آن را در دستور کار قرار داده و در استان قزوین نیز سازمان جهاد کشاورزی، صمت و کشتارگاه‌ها در قالب یک قرارداد مشترک در کنار این طرح قرار دارند.

وی افزود: جلوگیری از خروج مرغ قزوین به استان‌های همجوار، مقابله با دلالان و واسطه‌ها، ممانعت از قطعه کردن مرغ و هرگونه اقدامی که به تنظیم هرچه بهتر بازار مرغ بیانجامد از اهداف اجرای این سامانه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.