سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری مدیریت ۳۵۸ هکتار از مراتع شهرستان فامنین به بهره برداران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: مدیریت ۳۵۸ هکتار از مراتع این روستای به بهره برداران محلی این منطقه واگذار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،صبح امروز با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان ورئیس شورای اسلامی روستای قشلاق وامضای سند در دفترخانه شماره ۱۷ شهرستان فامنین مدیریت ۳۵۸ هکتار از مراتع این روستای به بهره برداران محلی این منطقه واگذاری مدیریت شد.

اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اهمیت زیست محیطی منابع طبیعی وحفظ مراتع در توسعه پایداربیان کرد: با امضای سند، طرح مرتعداری روستای قشاق شهرستان فامنین به مساحت ۳۵۸ هکتار به شورای اسلامی این روستا به نمایندگی از اهالی بهره برداران این مرتع واگذار شد.

او اظهار داشت: یکی از اولویت‌های سازمانی ما مدیریت و حفاظت از مراتع است، زیرا تا زمانی که مشارکت مردم، بهره برداران و جوامع محلی باشد مدیریت وبهره برداری اصولی ازمراتع به خوبی انجام می‌شود.

او ادامه داد: این اداره کل در جهت اجرای طرح (۱۴۰۰۱۴۳) به منظور حفاظت، صیانت و احیای مراتع، واگذاری مدیریت طرح مرتعداری شهرستان فامنین را در دستور کار قرار داده که در این مرحله ۳۵۸ هکتار در قالب واگذاری مدیریت مراتع با تنظیم اسناد قراردادی در دفترخانه رسمی شماره ۱۷ فامنین به شورای اسلامی این روستا به نماینده گی از اهالی این منطقه واگذارمدیریت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تاکید کرد: بر اساس اطلاعیه دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کلیه دارندگان پروانه چرا‌ی دام در مراتع باید تا پایان سال ۱۴۰۰ طرح مرتعداری تهیه کنند در غیر اینصورت پروانه چرای دام آن‌ها که به صورت موقت و یکساله صادر شده از درجه اعتبار ساقط و باطل می‌شود و حق بهره برداری از مراتع را از دست می‌دهند.

خزائی اظهار داشت: طرح مرتعداری سند توسعه‌ای محسوب می‌شود که بهره برداران، اهالی روستا، دامداران و مرتعداران می‌توانند علاوه بر کار دامداری در مراتع به سایر فعالیت‌های اقتصادی در زمینه کشاورزی و غیر کشاورزی نیز بپردازند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: دامداران با تهیه و ارائه طرح مرتعداری علاوه بر اعتبار بخشیدن بیشتر به پروانه چرای دام خود، می‌توانند اقدام به استعدادیابی و شناسایی پتانسیل‌های اراضی ملی و مراتع روستا کنند تا در قالب طرح مرتعداری به مرحله اجرا گذاشته شود.

خزائی اضافه کرد: بهره برداران در طرح مرتعداری می‌توانند در قالب فعالیت‌های مشارکتی و اقتصادی، پرورش طیور و آبزیان، بوم گردی و گردشگری، زنبورداری، پرواربندی و پرورش دام اقدام کنند.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.