سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰حلقه چاه ژرف در سیستان حفر خواهد شد

فرماندار زابل گفت: حفر ۱۰ حلقه چاه ژرف از جمله برنامه‌های تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های منطقه سیسستان است که تاکنون ۲ حلقه چاه در منطقه رامشار و یک حلقه در شهرستان نیمروز حفر و فعال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسعلی ارجمندی فرماندار زابل گفت  : تامین آب پنج شهرستان سیستان از چند مسیر امکانپذیر شده که حفر چاه‌های ژرف، جمع آوری آب‌های چاه نیمه‌ها و شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان از آن جمله است.

وی گفت: تصویب مرز‌های رسمی میلک و گمشاد، مرز هوایی بین المللی و فعال شدن منطقه آزاد سیستان از جمله راه‌های توسعه و پیشرفت منطقه و ایجاد اشتغال است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: سیستان منطقه‌ای استراتژیک برای کل ایران است تا جاییکه رهبر معظم انقلاب در دوره‌ای اشاره کردند که سیستان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران است و در جایی دیگر فرمودند باید به محور چابهار - میلک به دلیل استراتژیک بودن منطقه توجه شود.

وی بیان کرد: اولویت نخست در سیستان مسائل فرهنگی و آموزشی است که در این زمینه دانشگاه‌های متعدد در حال آموزش نیرو‌های متخصص و مورد نیاز منطقه و توسعه و پیشرفت فرهنگی و آموزشی هستند.

ارجمندی به روند پیشرفت طرح فاضلاب زابل نیز اشاره کرد و گفت: حوزه فاضلاب این شهرستان عمر زیادی دارد که شهر را دچار مشکل کرده و باید ۱۱۴ کیلومتر اصلاح کامل شبکه فاضلاب در زابل انجام شود.

وی افزود: هم اینک پیمانکار به صورت سه شیفت در حال اصلاح این شبکه است و کانال‌های حفر شده دارای ۶ متر عمق و لوله گذاری‌ها مادام العمر است.

فرماندار زابل به نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه در جهت پیشرفت و توسعه استان و تصمیم سازی برای مسوولان قدردانی کرد و گفت: این رسانه نگاه خوبی به کل استان داشته و همواره وظیفه برقراری ارتباط بین مردم و مسوولان را بخوبی انجام داده است.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی افغانستان قرار دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.